4 Sep.

Nu är jag äntligen ikapp med allt i skolan. - det går bara man vill! 
praktik har börjat komma på tal, trots att det inte är förens i vår. MEN tydligen ska det redan nu startas med intervjuer och liknande. Vi får se, har lite ställen jag verkligen kan tänkas vara på, MEN många ställen kräver en helt clean kropp, alltså inga tatueringar och absolut inte min stora på armen ... lite trångsynt kan tyckas, men så är det väl. 

Jobb har det börjat trill in lite också, men kan säga att det kommer inte bli ens hälften så mycket som det va för mig förra året. - nu kommer jag bara kunna helger och jag har inte lust att lägga alla helger på jobb, MEN ett par timmar i månaden, absolut. nån 1000 kronor är alltid fint. 

nu har vi två veckor kvar i skolan sen är det dags för certifikatet. AMADEUS och IATA. 
Vilket innebär 5 veckor av att inte sova, inte hinna äta, inte skita, eller andas ungefär. Läraren har skrämt upp oss lagom mycket ... men kan ju vara ett trick för att vi VERKLIGEN ska plugga satan så man klara det "final test" 
IATA-testet är i Mars i Köpenhamn .... Heja! - Men ingen ro och ingen vila, fick ta 10 minuter till datorn idag, nu är det tvätt och sortera ihop plugg som gäller. vi läser ungefär 4 kurser samtidigt för att förstår det hela. 
Tyska, Geografi samt allt om EU, Bransch på Engelska och så turismens historia plus näringslivet typ. - 
Just nu har vi gått igenom Fritidsresor, Apollo, Ving och Solresor, lite "små" arbeten. Men för att förstår det LITE bättre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback