16 okt.

nu börjar det kanske ta sig här, åtminstone med hängheten.
hosta är ju något som verkligen sitter i i flera år (åtminstone känns det ju som så?) 
Men jag har varit väldigt effektiv denna gången och druckit jävla mycket varma dryckor, te med honung är ju verkligen gudomligt för halsen OCH smaklökarna - påtal om smaklökarna hade jag inte mycket av dom till arbete häromdagen, när jag skulle laga carbonara. Jag hällde på mina kryddor i vanlig ordning men kände ingen smak, tänkte att jag måste ju glömt något? kanske tog för lite av något? jag öste på igen. inget hände. men tänkte att skit samma, det får väl vara såhär då ... hade ju såklart glömt det va fel i munnen på mig så det blev LITE överkryddat. hoppsan, så kan det gåååå. 

Men jag är extremt trött på att sitta inne, imorgon får det blir helt slut med det. 
det kliar riktigt i kroppen, jag vill bara ut och springa maraton, även om jag hade däckat av här nedanför trappan.
för det kan jag tala om att jag hade gjort. kondis är inget jag kan skryta med. och då menar jag verkligen det.
träning behöver inte innebära att man springer 56 mil varje pass. - kan säga att här springs det knappt 1km. 
Det är nog mitt nästa mål, Jag gillar idén om att springa .. men jag hatar att göra det. DOM säger dock (vilka dom är vet jag inte) att man börja gilla att springa när man väl börjat ... jag är fortfarande tveksam men jag är nog rätt lätt övertalad på den fronten. 

i nästa vecka (efter min trip till blekinge som snart har sin början) så ska jag börja med en liten ny kost. Jag har nog vart relativt nyttig sen i somras, jämfört med vad jag åt innan, innan Maj kunde jag äta snabbmat hej vilt, frysmat, ÖÖHÖ frysmat .. får gåshud bara jag tänker på det nu. - sen bestämde jag mig att frukost ska blir det stora ordentliga målet och det har jag hållt in i minsta detalj. stor och nyttig, stor för att vara mig åtminstone. Påpeka att jag har en magsäck som en myra. - Jag lagar ALL mat från grunden och det mesta har bytts ut till ekologiskt. - Men i nästa vecka blir det ett litet striktare schema, inget socker och ingen pasta. nu menar vi onaturligt socker och ett par fler mål om dagen, små sådana. Vi får se hur det går. sötsuget har ändå försvunnit från mig och cola dricker jag en gång i veckan max. Det är SÅ skönt och vara hälsosam. PROVA. 

Nej, mitt mål är INTE att gå ner i vikt. Jag har alltid vart smal och väger precis lagom. Jag är nöjd så.
Jag vill få en fast kropp och bygga på mig muskler, thats about it. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback