7 Januari.

Något jag snart gör uppro i denna stan är rykten. 
kommer snart skälla ut varenda människa att bara sköta sitt eget. 
jag trodde att Ronneby hade mycket skvaller, och det har det nog, i en bra nivå på skvallret.
Landskrona har nått sin gräns. skvaller som förstör för människor är något man bara kan lägga åt sidan.
inte skvaller om vem som kanske är gravid, eller vem som skaffat ny pojkvän - sånt kan jag sitta och mysa åt.
Men när det börjar blir allvarligt och det förstör mellan personer. vänner, förhållanden, släkt, familj. då blir jag bara så ARG. - speciellt när det är spekulationer ... jag kokar. 
jag skulle verkligen aldrig kunna skvallrar om något så allvarligt, och jag skulle aldrig i mitt liv kunna "hålla" undan såna hemligheter för mina vänner. - hur mycket det än sårar, så är det bäst att berätta direkt istället för att gå rundor med snacket. allt ska fram och den som startat skitet ska ha skit tillbaka, man få stå sitt kast för det man sprider ut. (och är det sant, ja dåså, då kan man ju verkligen står för det)

Det var lite för att få ut mig skit. VARFÖR VARFÖR VARFÖR finns det dumhuvuden i världen?
 
anyway - idag satte vi igång med lite skolarbete. kan säga att 5 av timmarna gick åt till flum, ätande, dricka te, lyssna på musik, och en timma till att faktiskt göra lite nytta (även om att dricka te är nytta) - så kom vi en helt okej bit på vår kommande tenta om 1,5 vecka. - så antar jag vi gör en repris imorgon, kanske 2 timmar plugg istället. - endel jobb har det också blivit, och jag börjar känna mig riktigt jävla tung i huvudet igen och hoppas VERKLIGEN inte jag börjar bli sjuk igen ... har väl fan inte tid med det heeeeeellller.

men som sagt, nu är vardagen helt tillbaka i sin ordning med jobb och skola igen. 

dags att kötta.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback