19 Feb.

sicket OS vi har fått. så fantastiskt. 
Igår fick jag umgås med ett charmtroll, hämtade upp Nellie på dagis, för att ha henne enda till läggdags.
hade en alldeles underbar dag, utan några som helst sura miner (kanske någon vid läggdags, men inget jag reflektera över) vi målade, matade getter, kollade in i ishallen, käkade pizza, osv osv. 
så stor också? kommer ord hela tiden. sist var det bara mamma/pappa/sol osv. enstaka ord, men igår hörde jag ett SAMMANSATT "mening" för första gången. "pappa där borta" - betyder att pappa jobbar där borta.
men hur häftigt?! hur coolt att de får ihop orden så. att de förstår. att det bara saknas jobbar för att bilda en hel mening? det var så tydligt på hennes uttal. ANYWAY! sånt går ju alla barn igenom, men det är lika fascinerande varje gång! 

fick som sagt komplettering på min text, fick tillbaka den i Måndags och trodde det var rena skämtet.
Jag hade skrivit Prata istället för Tala, Med istället för utifrån, Har istället för Ha och kan till ska.
och det var min komplettering ....... ? aja, jag gjorde den på 3 sekunder och nu är den inskickad igen och godkänd då jag och läraren redan gått igenom det. Men seriöst? SÅ OLÖNT! 

imorgon blir det jobb, 10-18, lite skola på fredag plus jobb, sen åker jag hem över helgen och myser med mamma. så vi hörs la på Söndagkväll igeeeeeen! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback