here we go. KÖTTA NER MIG!!

nu klampar jag nog på en rejält stor tå för många. 
men jag tycker att man får faktiskt tycka vad fan man vill, det finns inte en chans att hela världen alltid kommer hålla med det du säger, folk kommer vara emot, vissa kommer hålla med, osv.

Kyrkoval idag - visste inte ens det fanns? jag vet inte ens om jag är med i kyrkan? jag antar det?
skiter fullständigt i vilket, berör mig inte. 
men vi har väl ändå demokrati i Sverige? sist jag kollade. Demokrati betyder - rätten att rösta. 
i vissa länder får du helt enkelt inte rösta på vad du vill, det är ju super tragiskt?
MEN vi får det och då får man också FAN i mig rösta på vad man vill. - tex SD. 
(sen att folk blir blyga och säger NEJ fyfanken skulle aldrig rösta på sd, blabla) - bevisar ju bara att en jävla massa ljuger, för de kom ju trots allt in i riksdagen, och de är rättttttt feta nu i kyrkovalet. vilket betyder att folk har ju röstat för de ser invandringen som ett problem.

vilket jag också kan tycka är efterblivet, jag har inga problem med bönutrop, burkar, hijab, moskeer, OCH fan vet allt all religioner använder sig av, SÅ LÄNGE jag får göra vad fan jag vill isåfall. 
(det var nån som hade RÅKAT tutat med bilen vid ett bönutrop och fick en jävla massa böter??)
man får väl för fasiken tuta vart man vill? kan inte alla bara sköta sitt?

söka jobb tex, igår var det någon som inte fick jobb för hon bar slöja. 
det kan jag tycka är helt ok, det är en huvudbonad, och oftast har inte folk i klädbutiker huvudbonader?
tjejen hade också sagt "jag skulle ändå inte predika om min religion" nej men ta av dig skiten då bara?
men den tillhör ju henne, men samtidigt kan det finns en kille som alltid ha keps, den tillhör honom.
men det är ingen som "bats an eye" över hans keps.
Utan det är en religion-fråga, varesig hon inte ska predika över det eller inte.
sen att jag aldrig kommer förstår grejen med hijab, slöja, burka osv det är ju en annan femma, men jag kommer inte förstår mig på amerikanare heller efter ett år där, eller munkar som stänger in sig i kloster.

för att sammanfatta - FUCK religion, den som är bäst ska ha jobbet, den som vill köra bönutrop, GÖR DET, den som vill tuta med bilen, GÖR DET! låt alla bara leva precis hur de vill leva sina vill, låt alla rösta på vad de vill, låt mig isf bära slöja, keps, hatt om jag vill det. - och finns det nu regler för inga huvudbonader, JA MEN TA AV SKITEN DÅ BARA!  - fuuuuuuck religion och trångsynta svenskar som "ska bevara mitt jäkla sverige" helt enkelt.
 
Tack och hej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback