thoughts.

om kvällarna rusa alla tankar förbi, om livet. ni vet, deep thoughts. 
oftast brukar jag dela mina tankar med Marie, det funkar alltid, hon har alltid rätt begåvade svar.
oftast tycker hon detsamma, det är skönt. 

så många liv det finns, så många människor som bara gör sitt liv i rutiner.
som stannar där de är, för de är för rädda för att satsa.
när man faktiskt bara ha detta livet ... jag vet inte, jag tycker man bara ska köra och kötta på. 
som att man inte ha något att förlorar, det är ju nu det gäller, det är nu allt sker. 

man får vara glad man är född här i norden, med allt vi har, sverige är ett toppen land.
det har sina skavanker som alla andra länder, arbetslöshet som är extrem osv ni vet.
det har väl de flesta länder problem med ifs, men tänk och växa upp i ett land där de har absolut ingenting.
att födas med aids, att inte få gå i skolan, att barnarbete är tillåtet, att man ska gå miltals för vatten.
att inte ha det vi hade, vänner att leka med, fotobllsträning om kvällarna, skolan om dagarna och allt man fick på köpet, mobiler, datorer, leksaker, resor, säng, skor, kläder, veckopeng, godis, mat? 

här finns ju alla möjligheter, för oss svenskar, vi kan göra vad vi vill, åka vart vi vill. 
var nöjd med det du har, du hade lika gärna kunnat vara människan nedanför på bilden. 
utan allt det du har nu. 
 
 
förövrigt har jag sökt jobb som en tok, träffat upp jonte, pratat med emma, om att hon lämnar USA i Maj.
JAAA, resa upp till norrland är på sin plats. jaja.

Kommentarer
Postat av: Sandra Andersson

Men ändå, fast vi har allt det där så är vi på något vis olyckliga och de som inte har ett skit är lyckligare än oss. Hur fan går det ihop?

Svar: eller hur! visst är det tragiskt?
ottosson

2013-03-04 @ 17:49:42
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback