funderingar.

tisdag, nästan som onsdag då man är ledig fredag? 
anyway - jag ska absolut ta jobbet på tarkett, "längtar" efter att känna mig hemma nånstans.
missförstår mig rätt, jag kan aldrig tänka mig att vara på tarkett nån annangång än på sommaren (för att få ihop lite pengar) tarkett är inavel så det ryker om det, jag är nog den enda som inte har släkt där dessutom. 
Men under sommaren är det SÅ jäkla bra, det trillar bokstavligt talat in pengar, OCH jag är dessutom (jantelagen here i come) den bästa sommarjobbaren på just mitt ställe (pkbn2) det är alltså förbannat skönt att folk kommer till mig och fråga om dittan&dattan, eller när cheferna kommer ut om jag kan göra si&så. 
att känna sig hemma så att säga, det kommer blir fint. 

hur jag gör i dagens läge, jag trivs ok på jobbet .. de som är där är alla kanon.
men att jobba för bara provision går inte, (inget jag uppfattade innan jag tog jobbet heller) 
det har ringt endel dagis i veckan hemifrån, som behövt hjälp.
känns som jag gjort mer nytta där. - ändå något jag vill göra mer än att sitta på ett kontor.

mina högskolorsökningar till hösten, ser lite olika ut.
1. lärare. (dagis, 1-3, och 4-6) det är lite olika.
2. Journalistik.
3. Management, PR någonting. 

Men varje gång jag dragit upp läraryrket för någon, är enda svaret "NEJ, det är svindåligt betalt"
men seriöst, vad är inte det idag? plus att jag utbildar mig inte i 3-4 år för att ENBART har bra betalt.
då kan jag lika väl jobba på tarkett ...

Jag är en kluven person helt enkelt. 
jag tror det kommer blir att jag stanna inte på nuvarande jobbet allt för länge, kila hem, hoppas på lite dagis. 
sommarjobbar, och FÖRHOPPNINGSVIS kommer in på det jag vill i Malmö, och flyttar hit då igen. 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Andersson

Haha, jag känner lika om där jag sökt sommarjobb. Halva min familj jobbar där, och så är det med alla andra familjer med. Alla är släkt med alla, kan ju iofs vara för att det är en jädrans liten håla men ändå.

Och kör på lärare om du vill. Jag funderar också på det, man ska jobba med något man gillar.

Svar: Ja men det är ju så, vill man något så handlar det ju inte om lön liksom! JAA kom hem med dig nu, plugga i malmö, så vi kan fika jämt!!! :)
ottosson

2013-03-30 @ 05:24:34
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback