Irriterande som in i !!!!

nu har jag jobbat klart den här skiftrundan, och är påväg mot skåne för en veckas ledighet.
otroligt skönt ska de blir, och inte se en truck eller en maskin på så länge. 
något jag stör mig så innerligt på, är att min lön på tarkett är upp mot 30.000 i månaden, 29,7 nånting. 
innan skatt såklart då. - hur fint är inte det? på en sommar brukar jag alltså dra in runt 60-70.000 kronor. 
och nej, jag skäms inte ett dugg. 

här kommer det störiga: nu ska jag (förhoppningsvis?) börja plugga, 3 år. som så många andra, så är de flesta program 3 år, gärna mer om man har otur. du ska läsa, blir duktig, du ska klara tentor, kanske ta hand om folk i sjukvården? lära barn räkna och skriva, hjälpa folk för framtiden, eller ta hand om vår äldre generation. 
Men du tjänar mer på att vara LITE bakom flötet och köra en truck och trycka på knappar ... 
det kommer nog störa mig så innerligt när jag förhoppningsvis är färdigutbildad lärare. 

att man ska ha studerat så pass länge och gör något viktigt för samhället, dessutom ska du tjänar mindre, för att mattor till sjukhus och skolor känns viktigare.

Just nu är jag överlycklig, älskar att det rullar in de där summorna på mitt konto.
fråga mig igen om 3 år, då kanske jag gjort uppro och springer runt med skyltar som en tok och demonsterar, det låter ju inte som mig, men who knows. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback