CSN kan dö.

CSN är dumma i huvudet. 
Jag har tänkt att jag inte ska ta lån alls under mina studier i Malmö. 
HUR bra är inte det borde folk i detta samhället tycka, politiker osv? BRA UNGDOMAR det finns.
jag har och kommer att lägga undan ALLA, EXAKT alla pengar från tarkett, därav kommer jag klara hyra/mat (förhoppningsvis) under hela året. - KING tänker jag! 

så tänker inte CSN.
Januari 2014 ska jag börja betala tillbaka mitt USA-år. vilket är sådär 6500 om året?
Men när man pluggar ska man inte behöva betala detta, utan det skjuts fram.
nu fick jag mail om att detta gäller BARA om jag tar ytterligare lån: ta jag inget lån, ska jag fanimig betala.
nu förstår dom nog inte hur jävligt jag spara bara för att slippa lån? man springer ju inte runt och ta lån för det är kul? - NU kanske man behöver ta lån bara för att slippa betala lån? - hur idiotiskt. 
hade jag tagit lån, hade jag ju fan kunnat betala av mina lån.

FINE: nu kommer jag har en far som får står för de där kostnaderna, så jag klara mig.
jag tycker fortfarande det är förjävla idiotiskt iallafall.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gäller det också om du tar bidraget från CSN? För du kan ju välja att bara ta bidraget från dem

Svar: Ja nej bidraget ska jag ju ha, men det är ju inget lån liksom ;S
Malin Ottosson

2013-07-15 @ 14:09:31
URL: http://sandraaandersson.blogg.se
Postat av: Helena

Kolla om du kan ta lån och sedan betala tillbaka allt direkt som en klumpsumma.

Svar: Ja lån kan jag ta? men jag vill INTE ta lån, för jag kan klara mig utan lån, problemet är att jag måste betala tillbaka ett gammalt lån, vilket är sinnesjukt då jag fortfarande kommer studerar, hade jag däremot tagit ett lån, hade jag nog kunnat betala av det gamla lånet.
Malin Ottosson

2013-07-15 @ 19:04:38
Postat av: Helena

Fast jag menar om det enda CSN vill, är att du tar ett lån för att slippa börja betala ditt gamla lån. Då tar du ett lån, sätter in pengarna på banken och sen betalar du tillbaka det direkt när studierna är slut. Du får uppskov och CSN är nöjda, kanske.

Svar: absolut, jag kan ta hur mycket lån jag vill, problemet är att jag ska studera i 3-4 år, det blir ränta på de lånen? och jag kommer inte behöva ta lån, så det är helt onödigt.
Malin Ottosson

2013-07-15 @ 21:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback