September 6th.

en fin liten kort film som ni bör kika in på.

nu ska jag ut och träffa kosken, blir sista gången på otroligt länge, då hon blir Strömstad's bo denna veckan.
ikväll kommer det folk över - det är trots allt fotboll, blir väl inte så förvånad om sverige förlora! (även om det är san marino)

imorgon ska jag hämta mitt betyg - på min gamla gymnasieskola.
sist jag satte min fot där var 11 Juni 2010. - studentdagen! fina underbara student.
det är snart 15 månadersen ... och imorgon kliver jag dit igen - kommer säkert känna mig som 17 igen.
bara jag inte får känslan om att jag aldrig lämnat stället ... för att ta studenten var det bästa jag gjort, mitt liv började helt klart då .. alla mina resor började då! och jag skulle dö om känslan att ha suttit fast i ronneby hela livet kommer - må illa på bara tanken! - stackars människor som sitter hemma hela dagarna!
alla har ju såklart olika drömmar, men om någon inte drömmer om nåt annat än ronneby, så har jag tappat förhoppningen av mänskilgheten!

men imorgon ska jag dit, snacka skit med lite gamla lärare, och jag ska försöka njuta.
jag tog ju studenten trots allt från den skolan, gick ut med toppenbetyg från det programet, med de lärarna.
Jag är lycklig att jag fick 3 år i världens bästa klass med världens bästa lärare.
Så imorgon går jag dit - med glad min, i vetanskapen att den 11 Juni började mitt liv - efter 3 SUPER år på det där programet, i den där trånga korridoren, med knepiga och sköna lärare, med knepiga och sköna klasskamrater.

men tack gode gud att man inte blev kvar där för alltid! (: - tack gode gud för att livet började den 11/6.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback