Studenten, du är saknad, men jag längtar inte tillbaks.

Det har gått ett otroligt kort men långt årsedan vi gick på balen.
Det har gått ett år sen vi sprang ner från munktrappan och skrek.
Det har gått ett år sen regnet öste ner och vi sjöng studentsånger för glatta livet.
Ett litet men händelserikt år har gått sen vi tog studenten och blev fria.

Det är otroligt vad mycket som hänt på detta år.
Jag har gjort mer drömmar under detta året än jag kunnat tänka mig.
Jag har träffat vänner för livet, många av dom bor fortfarande i USA, många bor i Tyskland, i Sverige, i Danmark, i Frankrike, Brasilien, Sydafrika ... 
Jag har träffat ett par extra fina vänner som jag vet alltid kommer stå mig väldigt nära.
Mina två speciellaste bor i Tyskland, vem kunde ana? Maggie och Julia.
Mina tre andra bor i Sverige - Fina Evelina, Annie och Jennifer.

inte nog med att jag hittat otroligt fina vänner borta i USA, så hittade jag otroligt fina vänner i Thailand.
och som inte det vore nog så hittade jag mig en extrafamilj i UNDERBARA England.
En familj som står mig så himla nära, som jag saknar varje dag! och för att inte tala om otroligt fin vänskap jag hittade i England också!

allt detta hade aldrig hänt om jag inte tagit studenten sommaren 2010.
Jag saknar studenten, oehört mycket, jag saknar alla vänner man inte träffat på länge.
jag saknar lådbilsracet, balen, festerna, allt som tillhörde den veckan i början på Juni.
det är nog bara inte jag som får spring i benen och fjärilar i magen då vi tänker tillbaka - REN LYCKA!

Men samtidigt vill jag inte tillbaka - jag är glad att vara där jag är i livet just nu.
jag har uppfyllt så mycket i mitt liv redan och jag vill aldrig har det ogjort.
Det bästa är att det fortfarande inte är slut, jag har mycket kvar att göra innan jag är mätt.

Detta är mitt liv nu, att resa runt, träffa vänner, se nya ställen, att ha Sverige som en mellanlandning passar mig alldeles utmärkt, jag är redo för nästa äventyr.
Även om jag saknar dessa vackra dagar för ett årsedan, så är det framåt jag vill gå.
och utan mina tre år på Estet/media-programet hade jag nog inte stått där jag är idag!

Jag hoppas alla har gjort de dom vill, oavsett vad det är.
om man har pluggat vidare, om man är ute och reser, om man jobbar!
- alla kör sina liv på sitt eget vis, det är bara att acceptera att det är så det är.
jag kör mitt liv i det mest underbaraste sätt jag kan tänka mig!

Innan USA kunde jag inte förstå skillnaden på Saknad och Längtan.
jag trodde att saknar man något, längtar man också till det.
så är inte fallet - jag har saknar mycket under min tid utomlands, men jag har aldrig längtat till det.
Jag saknar studenten så förebaaaassskat, men jag har ingen längtan till att få åka tillbaka dit.

Däremot Saknar jag och längtar otroligt till England och familjen - men samtidigt hade mina nya äventyr i Australien aldrig kunnat påbörjas om jag inte lämnat dom! - that's my life right now.

Maj/Juni 2010 var en otroligt rolig tid, men det är ett avslutat kapitel.
jag har redan skrivit flera kapitlar och om 80 dagar påbörja jag ett nytt.




Kommentarer
Postat av: julia och hazal- Skoliosbloggen

Gud vad fin du var!

2011-06-16 @ 09:43:24
URL: http://julhaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback