fick inte handla på systemet.

jag och kosken åkte till Karlskrona (inhandlade mig ett par störtsköna jeans) jag som hatar jeans, så det var fint.
vi kikade och sen bestämde vi oss att jag skulle in på systemet för att köpa till ikväll.

jag plocka på mig 8 cider (tror jag det var)
och de löd väl ungefär såhär.

hon: har du legg?
jag: ja?
hon: fast alltså, detta klassa jag nog som att du langar?
jag: what? skoja du?
hon: nej hade du köpt 1-2 cider så hade jag trott det var till dig, men nu när det är så många?
jag: är du seriös? jag kanske köper för hela helgen? JAG HAR JU LEGG?
hon: jo men det kan gå jätte dåligt för dig, och stoppa polisen dig sen och du har en kompis med dig, kan du får 2 års fängelse för dethär ....
jag: du är alltså helt seriös? om jag gå ut och in igen och ta 4 stycken då?
hon: nej du har förbrukat din chans att köpa idag, tyvärr.

jag gick ut därifrån med världens största frågetecken i pannan, och folk började gapskratta åt hon i kassan också.
En gubbe kom fram till mig och sa "åk till amiralen istället" - ja dom är väl inte lika dumma i huvudet där ute.

så ja, vi fick åka till ett annat systembolag och där gick det kanon?
visst har hon rätt att göra så, MEN framför mig var det en gubbe med 8 öl, två vinflaskor och ett flak öl?
det känns som om hon borde tagit honom istället, eller alla alkisar.

nu ska jag ta en powernap, och sen blir de förfest och fest ikväll!
Ha en fin fredagkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback