going to København

sitter och planera en trip till köpenhamn mellan jul och nyår med min danska kompis, som jag träffade i USA.
hon avbröt dock sitt år nu efter 7 månader i Winnetka, (pga sjukdom i sin familj) - väldigt trist, men så kan de gå ibland. - men vi pratade alltid engelska med varandra, för vi bestämde redan från början att vi sög på att förstår varandra, men vi skriver alltid på våra egna språk för på något vänster är det lättare .. haha!

Du kunne komme til København mellem jul og nytår, så kunne vi tage i Tivoli, det skulle være virkelig flot.

vi har båda 3 timmar till köpenhamn, så det blir bra ju bra att mötas där och mysigt.
men vi bestämde att vi får snacka engelska igen.


- Men vi blir nok nødt til at snakke engelsk, for jeg fatter ikke svensk :P
- hahah nej fine by me! ni prata som ni ha gröt i halsen (:
- men många danska förstår ju faktiskt svenska??
- Ja mine forældre forstår svensk.. Vi ser faktisk en svensk film lige nu :b Jeg er nok bare en underlig dansker som ikke forstår det :P



- denna filmen kan göra mig förbannd, - det finns ingen fotomodell, eller skådespelerska som ser ut som de gör på film, sorrrry - men det tragiska är att folk tror det, - så okej själva filmen gör mig glad, för att bevisa hur det är, men själva syftet är sant och otäckt.
(ÄVEN i filmer är det någon kille som sitter efteråt och redigera allt, - "OFTA?!! fan vad jobbigt det måste vara" säger många, men ja han få en feting lön på de och vem köper en film med fula skådespelare? hur bra de än må vara)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback