älmhult - Ikea.

"på högersidan har vi skog, och på vänstersidan har vi skog, jag säger till om något annat händer på vägen upp"
- jag sa ingenting, det fanns bara skog, ungefär så tråkig väg är det.
Men emma hade sin iphone och spotify, så vi körde "gissa filmen/serien" .. lite disney-godingar osv.

hittade ett par ramar, och en massa LP-skvior .. 5 för 100, hur billigt? (dock hittade vi inte dom på Ikea, utan i älmhult typ) vi hann inom Börjes i tingsryd när vi ändås var där .. hade allsång i bilen, körde nästan på en gubbe, var förbannad på gubben.

emma hade lite problem att hålla kvar skiten på huvudet.



tack&hej från mig, nu ska jag prata med mina vänner där borta i väst.
sen får vi se vad som händer.

och mitt internet är HELT väck just nu.
vi har ju mobilt bredband, en sån dosa till usb.
och den har typ vikt sig uppåt, så råka man stöta LIIITE på den, så loggas man ut, man kan knappt alltså röra tagentbordet för att den ska hoppa till, men vi ha beställt en ny, och den skulle komma i veckan.
börja bli dum i huvudet snart, så den få komma foooort.

- precis pratat med Evelina, vi bestämde att jag kommer på lördag, så åker vi till downtown! (;
vi pratade om våra värdfamiljer, Evelina var hemma hos mig i Winnetka, och det räckte med ett par sekunder så gillade inte hon ens min värdmamma, likadant My som var hemma hos mig kände exaakt lika dant.
Usch, tänker tillbaka ibland på hur seg jag var där jämt, hur dåligt jag mådde i hennes närhet alltså.
helt insane, Evelina har nog de finaste värdföräldrarna som jag träffat av au pairerna (:
hennes värdpappa är så HIMLA öppen och pratglad och trevlig, och likaså hennes värdmamma, som är så gullig och trevlig, är verkligen glad för hennes skull, hon är i en toppen familj (:
Megi hade bara sin värdmamma och hon var med AS härlig.
men hon var ju liksom 28 år och mer nämre vår ålder, sjukt cool och häftig :P

man ska verkligen ha tur, jag trodde min värdfamilj var toppen, många var kanon fina.
men eftersom jag jobbade ihop med min värdmamma så MÅSTE det ha funkat.
men att hon skulle vara sur och HELA tiden ovälkomnande så funkar de inte.

och Julias värdfamilj, var riktigt störd.
hon jobbade 14 timmar varje dag (nästan) runt 70 timmar i veckan, för hon jobbade ALLTID helger.
och hon fick inte ens ett tack, mamman kom hem sent, sa inte ens förlåt.
hon glömde ungarna hemma ibland, ena ungen la sig framför dörren en gång.
Julia frågade varför och han svara "jag vill inte att mamma glömmer mig igen!" -
då satt hon typ och finkammade håret och fixade naglarna.
vi sa till henne hela tiden att byta, för hon mådde dåligt varje dag, men hon tyckte så mycket om ungarna och hon tyckte synd om dom.
men hon berättade i helgen för mig att hon beslöt för Rematch, och mamman hade kallat henne svag.
jag tycker hon ska fly för livet, ingen orka 65-70 timmar i veckan utan ett tack ens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback