Nagelack på hösten?

åkte hem till sara och vi började med att fika, (spy på fika snart) .. först blev det frallor, sen drog vi oss ut till hennes rum med brownies och så efter 20 minuter ringer sofia och fråga "Hej ska vi fika?" så hon kom och hämtade oss och så blev det middag på JH - godegud vad vi fikar jämt, ... vi blir feta snart (;

snart kommer figgepigg hit, ska nog ta med honom ut och gå en runda (det är ingen hund) ;P

imorgon är det en enda lektion, självklart 8:10 - naturkunskap B.
och jag har INGEN plan för helgen, galet skrämmande, jag bruka alltid ha hur jävla mycket planer som helst för en helg, eller okej, en kanske så säker plan har jag ... ska se den här shutter island på bio.
men kanske kan vara trevligt det också? att inte ha någon plan? who knows.

(jag är ju inte den personen som prata om nagelack, fina kläder, skor och smink)
sofia: jag skulle behöva nåt nytt nagelack ... nån liten ljusrosa.
sara: a jag också, vi går och köper ett ...
Jag: okej (jag hakar på)
- nu stå vi inne på kicks och jag muttra mest som en jobbig pojkvän inne bland underkläderna typ -
sara: den är snygg
sofia: den är också snygg.
Jag: DEN DEN DEN DEN DEN DEN .. TAAA DEN!!!!! (jag orkade inte mera)
sofia: nej jag har redan den mörka rosa hemma, och den för ljusa där .. den här blir nog bra.

- sara har ett nagelack på sig som är mörklila-
sara: denna färgen skulle ju jag ALDRIG kunna ha på sommaren.
sofia: nej den är lite mer höst.
Jag: MEN FÖR HELVEEEEEEEEEEEETE!!!! höst?!!

och så blev det ett jävla skratt, men sofia tycker iaf synd om mig som ska behöva lyssna!
och ja det var synd om mig ......................




but I like them.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hahaha, jag är typ exakt likadan.. Kan ingenting om nagellack, kan inte ens måla mina egna naglar. tss.. ;P Angående förra inlägget: Jag fattar precis vad du menar. Går också omkring och oroar mig för at min ansökan inte är tillräckligt bra och så. Men Ha tålamod! Bättre vänta länge och man få drömfamiljen än att få familj på familj och aldrig hitta någon passande! ;D

2010-03-11 @ 19:10:03
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: H a i d i s -

Hallådär! Hoppas du haft en bra dag hihi, sprider lite good karma nu på kvällen! :*

PS! , ska du se bella&tyra ikväll?

2010-03-11 @ 20:14:19
URL: http://haidis.se
Postat av: Sara - the world is my playground

sv: jag har runt 2600 barn timmar :P så jag har ett gäng. Men jag har haft turen att ha en granne som har två småbarn som jag avgudar & att min ridlärare litar på mig så pass mycket att jag både får passa hennes dotter ibland, & att jag har fått hålla ridlektioner för barnen på ridskolan :)

Min video ska jag börja med snart hade jag tänkt, ska bara komma på ett par koncept först! :P

Du då? hur många barn timmar har du? :)

2010-03-11 @ 22:32:31
URL: http://sarasweden.blogg.se/
Postat av: mandy - au pair in Seattle

Vad kul att du vill åka som Au Pair! :) Har du nån speciell plats du vill åka till?

2010-03-12 @ 00:05:53
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Postat av: Sara - the world is my playground

jag har bara med min kusin, men det är inte många timmar där :P haha.

hur står det till annars? :)

2010-03-12 @ 00:24:01
URL: http://sarasweden.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Ja då hade det varit ganska illa. :P Och sen ser man ju min nedräkning ganska snabbt också. Så då borde man ju fatta att jag inte har åkt än. Men jag tror jag ska göra en ny header snart, för jag stör mig på vissa saker i den. Jag ska låna min systers dator med PS på.



Jag förstår inte heller det där när man får matcher på dagen. Ofta att familjerna har haft tid att sitta och kolla efter lämpliga au pairer på morgonen innan jobbet. Men jag och min syster diskuterade det där lite när jag fick min första match, och då kom vi fram till att familjen kan ju ha hittat ens "pressentation" redan kvällen innan och kollat på den och så. Och sen så skickade dom vara iväg sitt mail på morgonen. Nej exakt, du behöver ju inte stressa precis, du har ju inte varit godkänd så länge. För mig tog det 6 dagar innan jag fick min första match.



Haha, precis så kännde jag med. Jag är inte jätte speciell på något sätt alls, jag har gjort praktik på ett dagis så jag fick ihop mina timmar, tagit hand lite om min lillebror. Liksom jätte vanliga saker. Jag har ingen jätte utmärkande personlighet heller skulle jag tro. Jag gillar ingen sport eller så heller. Men se, till och med jag fick massa matcher och en jätte bra familj till slut. ;) Så jag lovar att massa familjer kommer kontakta dig också. :)

2010-03-12 @ 01:42:35
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Linnea

2 :)

2010-03-12 @ 02:01:08
URL: http://uatillusa.blogg.se/
Postat av: sigrid

Nä, håller väl ierförsig med, men gick med ändå, jag kommer antagligen inte hinna matchas! Gillar SI's matchningsprocess, där väljer ju familjen själv att ta kontakt, det är ingen som sitter och matchar och då vet man ju att familjen är genuint intresserade :)



Ja, bra tips, lite om hobbies och han fyllde nio i veckan kan ju fråga vad han fick för presenter :)

2010-03-12 @ 11:17:56
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback