Högskolor?

sitter och kikar runt bland högskolor/folkhögskolor osv inför hösten.
(jag vet jag vill åka som au pair) men det kan hända att min dröm inte gå in, kan ju hända av många anledningar, vad vet jag? så därför söker jag till högskola under hösten också, är ju bara att tacka nej om jag nu kommer iväg!
hittat ett par fotbolls linjer, det finns verkligen ingen sportjournalist linje, .. först får man läsa jorunalist, sen sport osv. .. ska man läsa sportjournalist måste man har läst en utbildning inom journalist stå det, lite osis menmen!
hittat ett par andra intressanta skolor för Coaching i fotboll, tränarledarskap liksom.
i Eslöv, haha! jävla tradig stad i skåne, ifs är Johan glans där ifrån, så nåt gott har det väl med sig (;
men mitt mål är fortfarande att bara få prata om sport i tidningar eller sport-kommentator, om det så ta flera hundra år att bli de (: haha OCH klarade patrik ekwall att bli sport snackare (eller vad han nu syssla med?) så ska la jag också fixa de? (;

men det är fan inte lätt att hitta skolor, var hos syv innan och fick lite tips!
sista dagen att söka är 15 april, innan dess ska jag väl hunnit!


aupair: SI har fortfarande INTE SKICKAT min ansökan, jag förstår seriöst inte vad som ta sån tid?
jag visste jag skulle ha otur och få vänta som en gris, men jag trodde ju det var London kontoret som skulle sega isf, inte SI, men hade tänkt och skicka ett mail imorgon om vad dom vänta på, är ju en vecka sen jag var där nu.
om något kanske är oklart eller nåt? - för man får väl ett mail när det är skickat, visst?

nu ska jag plugga psykologi, "redovisning" på onsdag .. verka ganska enkelt.
för ett G behöver man typ vara där, för VG ska man säga några meningar och MVG minns jag inte, och ja jag hade ju tänkt prata? haha

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nej du får inget mail när din ansökan är skickad till London. Där emot kan du logga in på ditt "au pair konto" på SIs sida och där står det att din ansökan är i London om den är det.

2010-03-01 @ 18:15:40
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nä, du får faktiskt inte ett mail när det är skickat, bara när de godkänt dig helt, men du kommer att få ett annat meddelnade när du loggar in på din online ansökan ..

2010-03-01 @ 19:49:42
Postat av: Sara - blivande au pair

sv: jag har också satt mig på att åka runt 1 juli, lillebror tar studenten, så jag vill vara hemma för det, och sen ska jag och min bästa kompis åka till Turkiet en vecka, så efter första juli blir bra för mig att åka :P



Har du någon speciell stad du vill vara i eller så? :)

2010-03-02 @ 00:01:56
URL: http://sarasweden.blogg.se/
Postat av: Lollo

Det tog 8 dagar för mig innan SI skickade min till London, sen tog det inte ens en dag att bli godkänd i London.

2010-03-02 @ 11:24:48
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Mne ååhh va segt att dom inte har skickat den än. Okej om hon hade missat lite saker, men så lång tid ska det väl inte ta ändå? Hon kunde ju ha mailet det hon inte fick med samma dag ju. Men vet du om den är skickad nu då?

2010-03-02 @ 14:50:08
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback