uuschhaanamej

nej jag har nog ändrat mig igen, återigen!
åker nog inte med STS utan istället Cultural Care ... åh jobbiga val.
tänk när man ska välja en familj (jag kommer förhoppningsvis så långt)
men jag är taggad och det är säkert tjatigt MEN man blir ju sånhär.
när jag skulle till thailand var man ju taggad flera månader innan för TRE veckor.
nu är detta runt 400 dagar man ska vara i ett helt nytt land, det coolaste landet också!
har bara ett problem och det är ungefärr nääääär ska jag behöva börja söka.
så tidigt som möjligt få man till svar, och när fan är det? december sådär satsa jag på ...
det stå ju HELST 3-6 månader innan eller ett år innan för att åka dina chanser så december blir nog bra? :Dsen kosta det ju runt 1990 eller nåt såntdänt och då ingår ju alllllting, men Cultural Care ta depostions grej (svårtord) men det gör inte STS, men det stå dock inte hur mycket den är i, cultural care känns säkrast men vafan är det sjuuukligt dyrt så, allt detta blir rätt dyrt ändå, 1990kronor plus visum som är 1200kr .. och sen lite små saker typ ... aja jag får läsa som en igel och jobba ihop dom pengarna på nåt vis (:


om två dagar är det Sverige - Malta, ååhhiiooåå, tänk om vi förlora mot ett sånt här skit lag?
och så kommer vi inte till VM pga dom, Danmarks matchen den 10 oktober blir väl värst ..urh.
och snart är det den 11 September också, på fredag ...

kommer ihåg vad jag gjorde då, var hos en kompis efter skolan och in till tvn kommer vi ..
och där brinner hela usa tänkte jag då, men två skyskrapor stora som berg brann upp.
då tyckte jag det var kul, KUL?! jag var självklart dum i huvudet men då visste man ju ingenting.
jag var väl sådär 9-10 år? och fattade inte att terro attentat hade förstört hela USA, att det skulle vara oroligt där nu i flera år framöver pga dom .. helt insane men nu har det väl lugnat sig iaf.

sen saknar jag emma också .. det är lustigt vad vi ställer upp för varandra ändå.
över internet, hon ha en jobbig svenska novell, hon skicka den till mig, jag läser igenom och säger lite idér och åsikter vad som kan ändras, sen bollar vi idéer med varandra och det är verkligen sånt vänner gör för varandra, vi ställer upp oavsätt vad som gäller, men bara över internet för vi bo över 50 mil ifrån varandra ... OCH TROTS skillnaden gör vi detta varje dag, du är en riktig vän!



Kommentarer
Postat av: Mathilda

Sv: Hej! Haha! det är lugnt fråga på:) Jag vet att man har en mängd frågor! Jag skulle rekommendera CC, de fungerade för mig. Man har möten en gång i månaden då man träffar sin LCC och andra au pairer.

Jag skrev ett inlägg om att välja organisation, kanske kan det hjälpa dig :) Här är länken: http://mathildaaupair.blogg.se/category/tips-till-blivande-au-pairer.html



Jag åkte i augusti och jag gick på infomöte i mars, ansökte innan den 30 april och blev matchad mmed min värdfamilj i maj. Om man ansöker för tidigt finns risken att det inte finns så många familjer som letar au pair till augusti utan tidigare. Så jag började som sagt i mars/apirl och åkte iväg i slutet av augusti.



Lycka till!



Hör gärna av dig igen!

Kram

2009-09-07 @ 22:32:38
URL: http://mathildaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback