jag vill ha tillbaka henke larsson!

Malta - Sverige ... 18:30 i malta!
"detta blir nåt stort, dom kommer vinna, vi är påväg mot VM" - sa någon
" nja, jag gissa på 0-1 till sverige, dom är för självsäkra nu efter ungern, dom tappa alltid mot dåliga lag" - sa jag.
" nej aldrig, 0-5 till sverige, detta blir lätt" - sa min far.
kommentatorerna skrek, härligt Rasmus Berg och Markus elm, jag vet inte om det var godkänt att inte ens kunna sveriges landslag? ... " HÄRLIGT KÄLLSTRÖM" ... det går 10 sekunder, nej elm var det.

jag borde ha tippat på svenska spel, kände jag nu i efterhand, specielt när jag hade rätt om arsenal - united matchen också .. detta var den mest världelösaste, tråkigaste och sämsta match jag nånsin sätt, med sveriges landslag.
Jag visste dom skulle bli självsäkra, det blir ALLA lag när man möter ett sånt här "dåligt" lag som malta.
men att det skulle ta mer än 80 minuter att peta in bollen i mål, OCH till råga på allt så sköt Marcus berg på en maltes som fick den på knäet och den gick in, ALLTSÅ SJÄLVMÅL, vi lyckades inte själva göra ett mål.
tack vare malta ( som förövrigt spelade sin livs match ) så kan vi vara påväg till VM.
vi är inte ens värda en plats i VM, vi är inte ens värda denna vinsten, nej malta var bra, riktigt bra!
och sverige ...vi sög, Zlatan och Svensson var dom sämsta, Elmander kämpade så bra.
backarna var helt okej, Hysén var bra, även om han missade 90 procent av allt han försökte göra.
marcus berg var bra och det var väl det ... ( dom kom även in alldeles för sent )
men dom spelar så nonchalant sverige, dom är så egoistiska när det ändås inte gå att spela .. USCH!

nej vi behöver ordning och reda, struktur, ett landslag som litar på sin kapten, en kapten som kämpar, KÄMPA för sitt lag, nån som är hungrig - behöver jag ens säga vem vi behöver ha tillbaka?
HENRIK HENKE LARSSON - det är allt som räcker att säga.
jag vet, han gör inte många mål, MEN OJ SOM FAAAAN vad han kämpa för laget, han håller ihop hela sveriges landslag, han ger spelarna ett lugn, respekt och tillit, dom litar verkligen på honom!
det är det man ska få av en Kapten, alla dom 3 sakerna ... han gör assist till nästan alla mål, han är 38 år den 20 september .. och med den åldern är han fortfarande den bästa spelaren jag vet!
det handlar inte alltid om att den som gör mål är kung, ... nej henke larsson är kung och nu visade vi att vi behövde honom!

men snart är han tillbaka, snart är han inte skadad längre ... till helgen kanske han spelar i allsvenskan igen.
det är bara för honom som jag vill att sverige ska gå till VM, det blir troligtvis hans sista STORA mästerskap.

jag saknar dig henke larsson, nummer 11 & 17. <3

 

vilket fotbolls ögonblick, 31 maj 2009 <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback