BLT

så idag har vi varit på BLT i karlskrona.
det var helt okej lärorikt, bra för mig som vill bli journalist.
eller mer än krönikör kanske .. aja! inom fotboll hur som helst.
vi skulle skriva en hel framsida, lite kämpigt men kul (:
först fick vi se en film, anteckna som nötter och sen skriva om allt detta.
tog väl 40 minuter!
sen fick vi välja nåt att skriva om och ta en bild som blt tagit.
jag och jakob skrev, kan ni gissa vad vi valde?
jomensan, fotboll! en bild på mjällby och sen skrev vi ihop nåt dramatiskt och hur dom tog sig till allsvenskan.
blev riktigt fint faktiskt! .. får väl se vad svenskan sätter i betyg på det, kan väl lägga till att jakob är ett ordförård med "djupa" svar på allting som vår lärare gillar, så om jag säger uppfinning så säger han en sensationell uppfinning liksom, ni förstår ... och det stå ju inte vem som skrivit vad ;) så heihihi, mvg kanske?

Men när det kom till artiklen vi fick välja var det krut i röven på mig.
när det kommer till fotboll kommer min ordbok fram, kanske inte när det måste gå undan som fan!
vi gjorde allt på 10 minuter, men fint blev det, Jag är nöjd! sen fick vi det utskrivet också!
kan ju langa upp en bild kanske ;P


nu är det iaf helg, ska upp till en vän idag, glo på film, äta oss tjocka och sådär (:
nästa vecka är det filmdags, då flyttar anna&jag ut till skogen 3 dagar i tving typ.
vi ska leka KRIG! hell yeaahhhh... (ja anna har hus där)

"igårkväll klockan 18:00 blev det klart att Mjällby återigen är klara för allsvenskt spel.
Efter 3-2 segern hemma på strandvallen är det nu teoretiskt klart att de vinner superettan.
Namnet på allas läppar är nu Marcus Ekenberg som avgjorde i 93:e matchminutern.
- Otroligt skönt! äntligen har vi nått vårat mål. Nu ska vi ta allsvenskan med storm utbrister den glade målskytten.

Det var ett Mjällby taget av stundens allvar som äntrade strandvallen för den avgörande matchen mot åtvidaberg.
det direkta och underhållande passningspel som vi blivit bortskämda med syntes inte till, och Mjällby hade snabbt 0-2 i underläge.
En makalös vändning i andra halvlek signerade av Cederberg och Ekenberg gav tillslut Mjällby tre poäng"


SÅDÄR blev det, i like it!
(egentligen spelade dom ju lika när denna bild totgs, 0-0)
men vi var ju tvugna att göra det lite spännande (;


Kommentarer
Postat av: Jennie

hejhej :)

blekinge <3 har sommarsuga där :)

vill du ha en ny bloggdesign?

kram

2009-10-03 @ 16:59:03
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback