min bästavän, så långt iväg

har ni en vän som bor så långt ifrån er att ni kan träffa den max 2 gånger om året?
- jag har det iaf.
hon bor 55 mil iväg .. i stockholm.
jag bor i blekinge, det är ju egentligen inte super långt, 55 mil.
problemet är bara pengar, tåg är dyrare än flyg och flyg är tillräckligt dyrt.
speciellt när ingen av oss har sommarjobb osv.

det är nästan orimligt att man bara ska kunna träffa ens bästavänn 3 gånger, en gång varje år.
sen 2006 har vi träffats en gång varje år, och har ni bra räknehuvud blir det 3 gånger.
för iår har vi inte hunnit, haft pengar ... hunnit har vi nog, men inga pengar.

vet ni hur det känns att ha sin enda bästa vän så långt bort.
jag har ingen bästavän .. inte här, jag har två UNDERBART BRA vänner, sara och sofia.
men jag skulle inte vilja påstå att vi är riktigt bra vänner ...
inte som jag och emma, vi har något riktigt speciellt.
nej jag är inte kär, så kanske det låter ... men när man hittat den bästa vännen som finns och som är så lik dig själv att du knappt tror det är sant, men som ÄNDÅ INTE är lik dig då förstår ni.
emma hatar sport, eller hatar är väl att ta i, jag ÄLSKAR sport ... vi lyssna inte på samma musik.
men vi gå samma linje, vi tycker om samma filmer, vi älskar samma mat, vi gillar att prata om samma saker.
och det kanske låter fjolligt, många gilla väl samma filmer? men det är så mycket mer ...
att vi säger samma saker, och om vi är ute och gå kan vi bara börja hoppa samtidigt, det är sånt som händer oss.
och nej jag ljuger inte, vi har börjat hoppa samtidigt en gång, sagt samma sak samtidigt .. haft samma idér
även om vi inte gilla samma musik ( säkert vissa musik sorter ) så kan vi ibland börja sjunga på PRECIS samma mening, samma låt, SAMTIDIGT och det är det sjukaste jag vet.
jag kommer ihåg ... vi satt i ditt rum, och precis samma sekund börja vi med samma låt.
vi hade inte hört den på radio ingenting, helt insane.

ja allt jag ville få fram var att jag saknar min bästavän.
vi har äkta vänskap, jag vet att emma haft problem med såkallade vänner ...
men vi är äkta vänner, och jag kommer alltid stanna hos dig, för även hur långt bort jag sitter, är vi så nära varandra.
även hur nära vänner jag ha här nere, så ställer du alltid upp ... 55 mil iväg.
men det är inte alltid lätt att ha dig där ... tyvärr! vi skulle varit oftare, fy så skoj vi skulle haft det.


emma mohlén, min enda sanna och bästa vännnnn!


en liten halvlöjlig bild på oss, bilderna är väl ifrån 2004 och nedåt, fy så små vi var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback