29 April.

Idag har jag fått shoppa lite, kände att det faktiskt behövdes! 
klänning, två tröjor och ett par jeans, blev rätt billigt alltihopa faktiskt, och ett par converse skor till Nellie.
så söta att jag kanske hinner äta upp dom innan jag kommer hem, dessutom har jag visat dom för alla och jag tror alla har svarat "aaahmen guuud vad söta." det är ju för sött med bebisskor?
 
 
inte varit kanon väder idag heller, lite sådär lagom för shopping iallafall.
onsdag och torsdag ska bli stekande, då är det jag och stranden kan jag lova er!
dessutom hittat en klocka .... Evelina bad mig köpa en till henne, så prövade jag den (för att ta en bild till henne och se så det verkligen va den) och herregud så fin den var, nu sitter jag här och fundera på den själv, har inte råd nu egentligen, men pappsen kanske har? ;) klart dottrar din ska ha en klocka? - och tydligen var det "billigt" för att vara den, säger folk iaf, men vad fan vet jag? ska fundera på de iaf ...

 

idag är en sån dag då jag tänkt på vad man har i livet. 
Jag hann inte ta farväl av min bror, vem skulle ens hinna det? vem visste att han mådde så dåligt?
alla har vi många obesvarade frågor, jag bryr mig inte så mycket om varför, hur han mådde osv - det är svar vi aldrig kommer att få veta iallafall och ingen ide att plåga sig med just de frågorna. 

men man kan tänka på vad man har istället? vad man ska vara glad över nu, vad man får ta vara på?
så man inte glömmer leva och tala om för folk hur mycket man tycker om dom?
det är många dagar jag stört mig SÅ på mamma, ännu fler dagar jag kunnat slå ihjäl min pappa.
men utan dom hade jag aldrig klarat mig - man får ta vara på de man har, helt enkelt! 
låt inte envisheten och egot ta över ... det är inte värt.

Jag är tacksam varje dag för att pappa alltid ställer upp med pengar, båda vet att jag alltid betalar tillbaka, om han nu vill ha pengar så att säga, och ännu mer tacksam för mamma som kört mig överallt innan jag själv hade körkort, hämtade, lämnade, spelade ingen roll när, hon kom direkt, annars skickade hon pappa. 
och att jag alltid få låna bilen, precis ALLTID, jag har nog haft tur som aldrig behövt röra många knop hemma, mamma har väl gjort det mesta ... men man är ju bara människa? någon dag kommer jag störa mig på dom igen och skita i och uppskatta det, men tänk på det iallafall ... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback