Sweden VS Abroad.

att flytta för första gången, ut ur sitt ungomdsrum är inte lätt, oavsett om det är till en lägenhet i grannstaden.
- att däremot byta land, byta språk, byta kultur, byta lagar och t.om en så enkel sak som att använda andra pengar.
- det är inte alltid lätt, att åka till Grekland en vecka är enkelt, men att bosätta sig utomlands är lite känsligare.

det är två årsedan jag gjorde min jätte flytt över atlanten för första gången.
och sen dess har jag flyttat hit och dit under de två åren.
Jag tror att jag kan anpassa mig mer än de som flyttar för första gången.


jag får ofta frågor om hur jag hantera hemlängtan, hur man anpassa sig, osv.
och jag vet inte? man vänjer sig, man kommer på varför man valt att åka iväg, varför man inte passade in hemma?
jag känner mig hemma här, jag har ett ro i kroppen när jag sitter vid datorn och lyssna på musik och titta ut.
Jag kan helt ärligt säga att jag kommer nog inte ha någon hemlängtan här borta, eller någon slags "break-down".
Jag är nog för van för att inte ha Sverige i mitt liv längre.
Sverige är mitt hem, kommer säkert bo i Sverige när jag blir gammal och tråkig.
Just nu får Sverige ligga och vänta lite, I dont need you right now! - men när jag är redo, kommer jag tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback