vänskapen är saknad.

6 december. 
vart tog alla månader vägen? det var nyss augusti.
det känns väl kanske som en okej augusti-dag på svensk mark här fortfarande, så att det är December känns lustigt. 

det börja kännas att alla är påväg hem, alla börja plocka ner i lägenheterna, det börja packas.
alla flyr ju landet lite då&då, jag är sist känns det som.
det ska bli skönt, otroligt skönt att få tid för sig själv hemma, att umgås med sina bästavänner, hur många fina vänner man än funnit här, så går det inte upp mot de finaste där hemma, som jag saknar er allihopa.
mest av allt saknar jag nog att bara vara, ta hand om mig själv, tänka på mig själv, att kunna "dra" sig undan de man vill vara utan - det går ju inte riktigt här, då alla är på varandra jämt - även om jag gillar det också.
men efter 5 månader behöver iallafall jag en lugn stund.

jag saknar mina bästaste, jag saknar anton så jag dör, jag saknar sara och sofia så jag dör.
jag saknar kosken och sofie så jag dör, jag saknar jakob så jag dör.

anton: Hej.
Jag: hej.
anton: älskar dig.
Jag: älskar dig med!
anton: vad bra, hade tänkt skoja till det annars!!
Jag: behövs inte, alltid älskat dig min bästavän!

sofia: åh, vi måste baka pepparkakor direkt du kommer hem? dricka glögg och mysa, allihopa.
Jag: ja, åååh och kolla julkalendern.
sofia: JAAAA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback