Swedes VS Americans.

210 av 200 på sin midterm - säga vad man vill om college, men där satt den! - FETE A i den kursen kan jag lova.

tänkte dra lite åsikter och skillnader mellan Amerikanare och Svenskar, bra eller dåligt - detta är vad jag märkt.

- Amerikanare har verkligen alltid skor inomhus, (tjänar en hel timme på en livstid med att inte ta av sig skorna)
- Dom ta faktiskt bilen till allt, allt, allt.
- dom är inte så dumma som det sägs, nu finns det ju över 300 miljoner människor i USA, klart det finns ett par idioter i varje hörn, men samtidigt är det så många olika kulturer i detta land, att det är svårt och jämföra, överlag har de koll! - tror det eller ej.
- Jag tycker faktiskt inte de är så vänliga eller tacksamma ... dom ursäkta sig alltid om man råka gå in i nån i affären, men de säger väldigt sällan tack, - jag säger tack till allt, om någon hämta vatten till mig, eller kör mig någonstans - helt utan att tänka - TACK! .. här verkar man inte tänka lika dant, och jag blir lika förvånad varje gång.
- dom röker, oj oj oj vad de röker - menar inte cigaretter, utan Marijuana .. hela tiden!
- dom dricker absolut inte lika mycket som en svensk, hellre röker än dricker.
- dom använder faktiskt inte alla förkortningar som vi gör hemma i Sverige, och som vi tror amerikanare använder, som t.ex Btw - Fml - FYI - lol .. ni förstår, det är "töntigt" och skriva så, ASAP är okej, men resten är nördigt.
- alla i Sverige är blonda, snygga, blåa ögon, och det är alltid kallt och snöigt ...
- Man hejar eller ler alltid åt folk man möter ... även jag!
- jag tycker killarna här klär sig bättre, jag har aldrig riktigt tyckt om den där stuprörs-jeansen som är ill-röda och Paradise-Cimon frillan som var inne år 2009, - det är mer avslappnat men fint här.
däremot klär sig svenskar tjejer bättre än vad tjejerna här gör.
- sen är ju dock svenskar killar snyggare än amerikanare, även tjejerna.
- dom ta för sig mer här, RAKT PÅ SAK! vilket kan göra en svensk rädd i många lägen, en svensk som ta för sig? ICKE! dom ringer iställer för att skicka sms, dom kommer över när dom känner för det, och ingenting är för ärligt.



(tänk på att detta är överlag, och mina åsikter, finns alltid någon amerikan och svensk som inte beteer sig så alls.)

- lite saker att bita i, det är mina åsikter, och jag tycker egentligen ingenting är fel.
jag gillar amerikanare mer än svenskar ... just för att här är dom ärliga och gör som de vill.

Jayme och jag har haft diskussioner om varför i helvete han gå in med skorna i min lägenhet?

jag har fått skälla ut honom hundra gånger för att han inte använder det jävla ordet "thank you!!!"
han ha sagt till mig att Öppna mig mer, och prata ännu mer - jag som tyckte jag pratade som en tok?!
inga genvägar här inte, rakt på sak, ut med det, direkt, fort som fan! ingen betänketid.
man lär sig nya saker om varandra varje dag, which I love.
och inte för att säga jag är öppen till varje kultur, men jag tror inte vem som helst kan ha ett förhållande med en som aldrig bott utanför sverige, om han/hon är så från Australien, Irak eller USA.
det krävs att vara rejält öppen, att acceptera den andras tänkande och kunna ta emot nya påhitt.



t.ex - jag ta aldrig av mig skorna hemma hos jayme nu för tiden.
- jag säger fortfarande nej till att röka, och det acceptera dom (något som aldrig komma ändras) där är jag tyvärr inte öppen nog för, men jag är öppen nog att låta dom göra det, även om jag är med, det skiter jag i.

det finns så mycket och säga, skillnaden mellan oss svenskar och dessa amerikanare är många.
men det är svårt och dra alla över en kam, lika dant att alla killar klär sig inte som en brat i Sverige, och alla amerikanare är inte dumma i huvudet.



Kommentarer
Postat av: Sigrid

Nämen, jayme, säger han inte tack ;) Du får lära honom, min lilla Amerikanare säger tack, tack och tack igen. lol.. men som du säger detta är dör en person, dina åsikter, och det gäller inte för alla :)



2012-04-15 @ 14:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback