23:57 - i sista sekund.

23:59 var deadlinen var journalistiken.
23:57 lämnade jag in den, lite stressad.


Jayme ringer 23:15 .. "hej, jag ha precis slutat jobbet, är påväg"
Jag svara glatt "HURRRRRRRYYY UP, WE HAVE 45 MINS LEFT!!!"

det är ju inte så att han gör min läxa, utan jag var ju färdig, och behövde bara hjälp med kanske lite grammatiska rätt, eller tips om hur man kan få vissa saker och låta bättre! - försöker också lära honom svenska så gott jag kan, sjukt snabblärd, han t.om rättade mig?!

"but if I wanna say "me" .. how do you say that?"
-" jo, men "me" är ju typ Jag, eller om jag prata om dig är det du typ.
-" wouldn't it be like "mig?"
-" nejnej, alltså ...  svårt och förklara.
-" but If I wanna say .... come to me?
-"Jaaaha, jo då säger du mig, "kom till mig"
- "THATS WHAT I SAID?!!!!"
- åh helvete med, aja good for you!!

sen fick jag lite bättre koll på engelskan, hade en liten lektion om vokaler, hur man sätter vissa ord framför dom.
så nu har jag lite bättre koll, lovely!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Svar: Hej ja jag är sugen att åka och plugga i usa faktiskt, men fortfarande känns lite tveksamt eftersom att de är så dyrt och sen vet jag inte riktigt vad jag vill plugga och jag har ganska svårt i skolan så det gör att det känns mer tveksamt :/ .



Men jag följer din blogg och du gör mig mer sugen att åka dit att plugga :D du verkar ha det så roligt och bra :D

2012-04-03 @ 23:19:48
URL: http://amandaintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback