24/9 - 3 månader till Julafton - hurra?

När man var i USA fick man hela tiden höra hur bra ens engelska är.
jag fick höra att jag kom från California en gång (därav dom inte kunde höra vilken dialekt jag hade)
Det är super enkelt att låta som en amerikan JÄMFÖRT med en britt.

här känner jag mig okej, men jag skulle älska att få bort min fula amerikanska accent, till brittiskt.
vilket typ aldrig kommer hända, jag har jobbat på det i 5 månader nu, och INGENTING HÄNDER !!
visst - jag använder inte amerikanska ord längre, jag har glömt bort många ord och många meningar.
och använder nu brittiska istället, uttalen som bath (bad) är inte "bäth" längre, utan verkligen bAth.

så när jag väl få höra här hur bra min engelska är, så ta jag mer åt mig än vad jag gjorde i USA.
Britterna har koll, direkt du säger Good morning, kan dom utesluta du är britt .. och det är ju såklart på accenten.
visst, jag bor i södra england och dialekten här är väldigt lätt att förstår, jag är glad jag inte bor i norra england, typ Newcastle, DET GÅR INTE ATT FÖRSTÅR VAD DOM SÄGER! (inte ens min värdfamilj fatta)
jag ha problem att förstår vad Manchester-bor säger.

Jag vill VERKLIGEN har brittiskt uttal och dialekt (TILL FULLO) - det är onödigt att ens försöka då en flytt till USA i Januari knappast kommer hjälpa til, men jag ska försöka hålla fast vid mina uttal i USA också.
så får vi se om dom tror jag är från England (;

ETT HELT JÄVLA INLÄGG OM DIALEKTER !! WAY TO GO.
nu blir det heldag i Exeter, ha det braau!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

HAAH! Vi är helt olika, jag hatar den brittiska dialekten och på något sätt så lyckades jag ändå plocka upp delar av den när jag var där så här får jag höra "Are you from the UK?" Och jag blir skitarg! Jag hatar det, haha!

2011-09-25 @ 20:15:07
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback