CSN - kirrat.

först och främst så har jag fått mail idag av CSN - att allt är klappat och klart.
så nu slipper man tänka mer på dom, för pengarna trilla in i slutet på december!
dock klumpsummor, så får hålla hårt i pengarna och inte bli pengartokig - men jag är snål, så de ska la gå.

fick mer lån än vad jag trodde, vilket är bra, för då lär jag inte behöva använda allting.

men när man prata med alla andra folk som ångra sig lite om att plugga i USA pga lånen de måste ta.
eftersom man ha 25 år på sig att betala tillbaka allting, räntan höjs år för år, osv osv!
så känner jag ingenting, för jag har sån himla tur att min pappa betala av hela kalaset åt mig direkt jag kommer hem, just för att slippa räntan och ha pressen på mig! - klart att jag kommer betala tillbaka honom istället, men utan ränta, utan press och stress - vilket är en oeeeeehörd lättnad.

en snäll tjock far!

Lisa var här igår, vi satt med visumet, tog foto till visumet.
jag ha beställt personbevis, vilket jag hade glömt (var man tvungen sist också)
måste köpa frimärken för 67 kronor - himla segt! och sen boka resa upp till stockholm ... åker helst i December!
och när jag ha visumet i min hand (för andra gången) så är det nog fan klappat och klart alltihopa!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback