Visum - CHECCCK!

blev många inlägg idag!
Men jag fick precis mail, ett lycklig mail.

Dear Malin Ida Marie Ottosson, This is to advise that you have been granted a Working Holiday Visa, Subclass 417, We hope that you enjoy your stay in Australia!

så ja, vad dom höll på med massa röntgen och hälsoundersökningar osv med förstår jag inte.
men nu har jag mitt visum och är tillåten att spendera 12 månader i Australien från och med den 25 Augusti, Yeaaaaaaaayhhh!

ett visum till australien fungera lite olika, eftersom det inte finns någon ambassad i Sverige, så får vi inte ett visum i passet som man får till USA - utan man får en kod och själva mailet, som man sedan uppger på flygplatsen, men det beror ju på lite, om man väljer att göra det online (som jag) eller åka land och rike runt för en ambassad.
frågorna till australien var mycket enklare än till USA, det tog även max 10 minuter att göra färdigt allt.



är ju faktiskt ett land styrt av Queen Elisabeth, därav att deras flagga är typ detsamma som United Kingdoms.

Maggie: ooohman! australia? iam so jealous, you've been to so many great places, and i've only been in america?
Jag: well, at least you've been in america? some people will sit in dresden till forever? ;) (dresden är byn som maggie bor i tyskland)
Maggie: hahaha! yeah right, so true! - but i really want to see you this summer, before you go! Iam coming home august 3rd!

inte bara folk i sverige som vägra lyfta arslet från sin hemstad, det händer i tyskland ocksssååå!
fina maggie, som jag önskar jag kan hälsa på i sommar, i Dresden! aaah det vore så fint.
på 1½ månad kom vi så nära, troligtvis den bästa vännen jag skaffade mig där borta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback