May 19th.

sicken dag, jag och mina två kompanjoner gav oss ut på upptäcksfärd vid 10 idag!
vi såg ankrace, vi drog till lekparken, hittade lite kompisar där, lekte lekte, åt, åt, solade
GUUD VAD DET ÄR VARMT!!! och det gick enastående, varken jag eller cathy har gått med dom själva (om man inte haft barnvagnen) så detta var första gången någonsin de gick med en person själva, och det var jag, tjoho!
det känns även fint att Cathy lita så pass mycket på mig - för hon skulle aldrig göra det själv, hon säger att hon har inte så stor koll, och att barnen har mer respekt för mig, vilket jag känner av också!
enda jag känner är att Cathy får ta tag i de själv, hon måste ju kunna gå ut med ungarna också?
nu ville hon vi skulle dra till stranden, men kan inte göra det själv? och jag vill typ 50/50.
men vill också har min vilostund för jag ska jobba sen ikväll iallafall? - jag tycker bara synd om ungarna för att hon inte kan ta dom själva, eller ännu värre att hon som mamma inte litar på sig själv med barnen.

jag har skrivit förr att hon är otäckt orolig/rädd, båda när jag och alan har dom, och då bruka vissa svara - en mamma är alltid orolig! - jovisst, förstår jag med, men man kan inte vara RÄDD för att ta ut dom.

någon som håller med ens?! haha - jag känner inte heller för att säga till? "halå, kan du inte ta dom själv, du behöver jobba lite på det du"



skickade mail till familjen i australien igår, lite tips på kläder och sådär under årstiderna jag kommer vara där, Rob skrev tillbaka till mig (pappan)

August will be the end of winter here in Perth.  Winters are cool and wet, but not cold.  Average temperatures are 18 degrees ... you won't need as many cold-weather clothes as England or Sweden.  Usually only a couple of light sweaters and maybe one coat, which is more for rain than cold.  Summer is hottest around November to February, when it gets over 35 degrees, and sometimes over 40.  Most Australians try to cover up against the sun now, with hats and long shorts and shirts.  The only people wearing bikinis on the beach are the European backpackers!

kommer att packa oehört lätt, ska även bara ta en större ryggsäck med mig, som en backpackers ryggsäck.
eftersom jag troligtvis kommer backpacka efteråt, känner inte det är särskilt lyckat att härja runt med resväskor då. - Rob började även skriva allt om fotboll, att united vann ligan, och att Jackson (8åringen) har nu börjat spela fotboll och han har tvingat honom att se på United och världens bästa spelare Vidic! - aah vidic!
till mig skrev han: antar inte jag behöver tvinga dig och sitta och kolla på fotboll med mig?!!! VIDIC YEAH?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback