dööö!

ja, mår illa gör jag nu också, kanon det!
har ätit en liten yoggiburk och druckit ihjäl mig på äppeljuice.
vid 5 kom familj hem, och jag kan höra cathy säga "alan, du måste gå upp och se efter malin" alan svara "jaha, du har inte gjort det? då springer jag upp"

så alan kom in med lite mat till mig, och cathy kom upp med ett helt juicepaket, mediciner och vatten!
men jag har nog rört mig 3 minuter idag, vid 1 tiden kutade jag ner och hämtade nåt att dricka.
trodde jag skulle skaka ihjäl! - så ska ligga här hela kvällen, imorgon är jag ju ledig, vilket är otroligt skönt.
hoppas bara det är över då!

currymat ikväll, och förhäxad!
nu får det vara nog om gnälll!!
cathy ska prata med en aupair ikväll, hon verka super bra! jag hittade henne ;) från ungern dock!
hon skriver bra, men får se hur bra hon prata också, men hon kan komma i mitten på maj, så relativt snart nämligen, så då kanske jag inte behöver vara här till Juni, vi får helt enkelt seeeee.

Kommentarer
Postat av: julia och hazal- Skoliosbloggen

Åh tack för att jag får fortsätta läsa din blogg!!



Hmm jadu, man kan känna sig väldigt trött i ryggen när man stått/gått länge. I vissa fall kan man också få ont tex vid skulderbladen.



Om du har skolios som syns kan du lätt kolla genom att böja dig fram och låta armarna hänga fritt, du ska alltså slappna av. Be någon att stå bakom dig och se om allt ser rakt ut!:)

du kan se ett exempel på min rygg här: http://julhaz.blogg.se/2011/march/har-var-det-rakt.html

Oftast syns det inte så mycket så när du kommer hem till sverige kan du ju pallra dig iväg till vårdcentralen och be dem kolla med en såkallad skoliometer som kan se om du rygg är sned.

Lycka till med din rygg kram!

2011-05-01 @ 23:15:56
URL: http://julhaz.blogg.se/
Postat av: julia och hazal- Skoliosbloggen

Vart i ryggen har du ont föresten?:)

2011-05-01 @ 23:16:43
URL: http://julhaz.blogg.se/
Postat av: julia och hazal- Skoliosbloggen

jaa haha! Det kan ju hänt lite med ryggen sen du var 8 eftersom det är i 12 års ålderns som det börjar på de flesta:D Ja det kan vara ärftligt men behöver inte vara det, men om din mamma är lite sne så kan du nog också vara det:D

Men jag själv kan också få ont i mitten av ryggen, speciellt om jag står framåtböjd ett tag och sen försöker resa mig!;)

Men du kan ju också se om du står framför en spegel om vänsteraxeln är lite längre ner än högeraxeln?:)

Även om det inte är skolios ska du ju inte behöva ha ont så jag hoppas det blir bättre!:D

2011-05-01 @ 23:29:50
URL: http://julhaz.blogg.se/
Postat av: julia och hazal- Skoliosbloggen

Ja det får du göra!:D lämna gärna en kommentar när du vet mer, och du kan alltid fråga oss om det är nått mer du undrar:D

Ha det så bra och hoppas du kan stanna till juni, din familj låter så härlig!

Din blogg är grym!

Kram:)

2011-05-01 @ 23:38:46
URL: http://julhaz.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej! :-) jag funderar på att åka som aupair till england tilö hösten och undra om du har några tips, ska inte åkamed någon förening så kan behöva lite haha

Bra blogg föresten läser varje dag:-)

2011-05-02 @ 12:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback