about england.

att skicka sms i detta land är rätt dyrt faktiskt, det kosta 10 pence varje gång, alltså typ ett helt pund efter 10 sms.
jag vet inte vad som är vettigt i sverige, kanske har jag blivit lyckligt lottad med att kunna ha gratis-sms hur mycket jag vill hemma! - tänkte bara klaga lite över det då jag har 5 pund kvar på mobilen, och det ska klara sig tills jag åker hem, orka knappast fylla på med 10 pund innan jag åker hem (10 pund är 100 kr, 5 pund är 50 kr, lätt uträknat)

sen stör jag mig på alla små mynt i detta land, kan vara englands värsta grej.

1 Pence.
2 Pence.
5 Pence.
10 Pence. - 1 kronan.
20 Pence
50 Pence - 5 kronan.
1 Pund - 10 kronan.

dom har alltså 4 mer mynt än oss och TRE mynt som är under vår 1 krona? - är det helt otroligt eller?
GISSA hur mycket 1 pencare man har i plånboken också.



så då kan man lägga alla en pencare i driks innan man går ... jätte pinsamt, men bra för plånboken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback