12 Maj. - snart sverige!

det fina med att jobba som aupair är att på morgonen så börja jag kl 10.
så jag springer ner 9:58, sen sätter ungarna på sig skorna, jag öppna dörren till trädgården och ut dom springer.
så då kan jag fixa frukost till mig själv, med oboy, bagels, och sen ta jag en filt ocn sätter mig ute och äter.

nu har jag precis sluktat min frukost med lite youtube också, ungarna underhåller sig själva idag.
inte gnäll än så länge! - solen skiner på också så lite brun kanske man kan bli nu när man är igång.

dessa tvillingar föddes 9 veckor för tidigt, och det är ju illa när ett barn föds så tidigt, men när det är två så är det ju kris, de fick stanna kvar 6 veckor extra på sjukhuset och när de kom hem så hade de kolik. (kolik - philippade skrek 2 timmar i sträck, sen direkt efter började grace)
så cathy gjorde en dagbok hur ofta hon ammade, kan låta jätte konstigt, men jag fick se den boken igår.
och fy helvete, hon måste vart som ett levande vrak, hon ammade en kanske 20-30 minuter åt gången, sen fick hon 10 minuter ledigt tills nästa ville ha mat, hon berättade att hon hade 2 timmar VARJE dag för att sova, äta, tvätta - förstår ni? och man ska ju tydligen äta dubbelt så mycket, så hon fick alltid priroitera att äta och kanske sova någon gång, och alan var iväg och jobbade i london. - sen kolik på detta hela nätterna!
ett helt inlägg om ammning här, MEN FYFAN vad jobbigt det måste varit att ha 2 timmar till att sova, äta osv - i typ 4-5 månader utan hjälp.

jag vill inte ha tvillingar, inte utan hjälp iallafall! haha.

IKVÄLL SKA SVERIGE SJUNGA I EUROVISION!
vi får väl se om de engelska kommentatorerna skämtar om oss.
igår var vi på kyrkans barntimme typ, så kommer Christy fram till mig (en super trevlig mamma) "sverige tävla imorgon, malin!!! hur tror du det går? är låten bra?" - så engelsmännen är galna här, även om de är oseriösa :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback