så ni fika i sverige?

haft en fin kväll, med indisk mat, och harry potter.
första gången jag åt riktig indisk från riktiga indier, haha!
men det var gott, inte som thai, men gott! (:
två roliga konversationer som hände ikväll (jag gilla konversationer, slipper man skriva ut allting direkt)

ni vet engelsmän säger ju sorry och excause me för absolut INGENTING
, måste dom lämna rummet för att hämta en penna, säger dom ursäkta, ringer telefonen ber dom om ursäkt, och nu ikväll så skulle cathy hämta mer mat i köket och när hon kommer tillbaka säger hon "sorry for that"

jag: men varför säger ni ursäkta JÄMT?! ni behöver liksom inte ursäkta för allting.
cathy, jag vet !!! men hade vi ramlat in i en lyktstolpe hade vi fortfarande bett om ursäkt för det! haha.

Jag: har du hört ordet Fika? - det är svenskt.
cathy: nej, vad är det?
jag: fika, man gå in på ett café, ta en kopp kaffe (eller vad man nu vill ha) och tex en bulle, sätter sig ner med sitt fat och kaffet och prata - (det är svenskt)
cathy: så, ni sitter ner i flera timmar och bara "fika" då?
jag: ja? alltså, på starbucks när ni springer in där, så får ni ju en mugg med kaffe i, på ett café i sverige så får du en kopp med kaffe i, för att sätta dig ner och ta det lugnt med vänner typ.
cathy: WOOOW !!! det säger ju allt, vilket fantastiskt land, att ni ta er tid att göra sånt? - visste jag inte

svensk fika, det saknar man utomlands, att slippa få allt i en mugg och en kaka i en påse liksom.
- annars har vi kommit fram till att Cathy ÄLSKAR, verkligen ÄÄÄÄLSKAR förhäxad !!!!
och när jag sa jag har med alla avsnitt (såklart) sken vi upp som solar, och ska ha maraton nästa vecka!!!!


nu ska jag få skönhetssömn, tror morgondagen blir väldigt jobbig.
Grace börja nog nämligen blir ordentligt med sjuk, med feber och hela kalaset.
tur det är helg, så kanske hon är frisk till måndag, så slipper jag de (;

Kommentarer
Postat av: sofie

svar: ja jag kom på det sen ;) haha!

2011-03-11 @ 04:30:00
URL: http://sofieliden.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback