Love London, Love Football.

gick kanske inte att undgå nyheterna i London.
- dagen började tidigt på lördagmorgonen, Cathy hade gjort lunchlåda till mig, hur snällt?
och alan hade tagit reda på alla tunnelbanor som var avstängda osv.
på tåget får jag sms om demostranterna, att jag ska hålla mig undan ifall det blir otäckt, och ringa dom direkt jag kommit hem, så att jag verkligen är i lägenheten!
sagt och inte gjort.






vi gick till oxford street, där allt höll igång (jag och 3 andra svenska brudar)
det brann dockor, det var runt 500.000 personer som gick och sprängde saker på affärer och banker!
men det var säkert lika många poliser, helt otroligt!

- anyway, först gick vi till en pub och såg England mot Wales.
fint, england vann och det var ett jävla ståhej på puben!


shoppade t.om lite, en skjorta, två tröjor och en BH - inte alls tokigt!
åt kinamat och drog till en pub till på kvällen ... dom finns överallt !!!!! - fint väder hade vi också!
OCH en svensk affär hittade vi, med Kalles, oboy, choklad, chips, ballerina, ALLLLTTTT ni kan tänka er, svenska kunder, svenskt café, svenska som jobbade där - HEAVEN!
(var så jävla dyrt dock, så köpte bara choklad och ballerina, fredrik kommer ju snart med godsaker ;)

- IDAG - 27 MARS 2011 !!!!
EMIRATES STADIUM, BRASILIEN MOT SKOTTLAND.
- först gjorde jag ett litet stopp till Chelseas arena Stamford Bridge.



där har vi den! nu kommer fotbollsbilder och emirates stadium.



jag med tummen ner, och jennifer med tummen upp.
jävla jennifer, känner högsta hönset för arsenals arena.
därav gratis biljetter till nästan varje match dom spelar, och varje match som gå här.
jag ska hitta mig en sån till Old Trafford!



jag vet inte hur länge Brasilien varit mitt favorit landslag.
enda sedan jag var pytteliten - 5 årsåldern? och Ronaldo spelade.
OCH IDAG FICK JAG SE RONALDO!

ronaldo som var min kung, som jag hade tröjor med, Nummer 9.
kommer ihåg en svart tröja, med hans ansikte på, och hans nummer, hela sommaren hade jag den.
höll på att dö av svett, men åh så fin, måste varit 11 år då tror jag, VM 2002, eller 7 år? VM 1998.
- nu var han dock fet, och spelade inte, men han hälsade alla välkomna!



jag och feta skottska män i kjolar!
- aldrig har jag sätt så många män i kjolar förrrrrr.
inte heller säckpipor.





ser ni han? han skaka hand där ... fet han är nu!
men fortfarande kuuuungronaldo, DEN ÄKTA RONALDO!







Matchen slutade 2-0 till Brasilien.
och det var en suuuuuper fin helg i superfina London.
men oj vad skönt det är att vara hemma, hemma i Axminster, långt från staaaaden!
- det tog hundra år, alla tåg var försenade, jag blev förbannad!



men cathy plockade upp mig från stationen.
och när jag kommer hem, har hon lagat min favoritpastarätt, för hon trodde jag skulle vara hungrig efter alla cptåg?
hur snäll får man blir - känner mig som hemma här, sånt bruka alltid min mamma göra!

laga macaroner och falukorv när hon visste jag skulle komma hem sent.
min fina mamma! - som jag saaaaaaknar dig!

det ska bli skönt att komma hem i Maj känner jag lite nu.
oj vad jag trvis här, dom gör allt för mig denna fina Clarksson familjen.
men inget slå min störda och knepiga familj där hemma i Kallinge.

(kunde ju valt ett bättre ställe dock)



- ni vet det fotot jag tog med Philippa och Grace? häromdagen.
när grace sitter på en stol och Philippa har armen över.

det fotot hänger nu på väggen här! - alan är ju lite konstnärlig.
så han ritade av bilden och nu hänger den här
alan "and it all started with you"


Godnatt, imorgon börja jag klockan 10, sköööönt.
(satt ju "barnvakt" en timme direkt efter jag kom hem, om man nu kalla de barnvakt.
dom sov, jag satt vid datorn och skrev allt detta, men inte ett ljud jag hörde.
och så kom alan och cathy hem PRECIS, och 5 min senare börja philippa gnälla, heheheh.
jag slapppp!!)

5 jobbadagar, sen kommer figgggster, då blir det lite skönt.
även om jag inte ha semester på veckan, så blir det ändås annorlunda!

Kommentarer
Postat av: Natalie

Svar: Ja, det är ju sant. Jag vet inte varifrån jag har fått det där. Kanske är det så det är hos CC?! Hur som helst så har det ju inte kommit någon match under helgen i alla fall ;)

2011-03-27 @ 23:51:09
URL: http://natalieintheusa.blogg.se/
Postat av: Lollo

Vad roligt att du trivs så bra och har det kul. :)

2011-03-28 @ 08:44:24
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Natalie

Svar: Du hade så rätt! Imorse fanns det en familj där :D Tyvärr så kändes det inte som den rätta familjen dock..

2011-03-28 @ 09:32:45
URL: http://natalieintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback