Exeter - Axminster - Kilmington.

jag är trött som en gris.
hållt igång i hundra år känns det som idag.

jag fick höra innan jag kom hit att england har väldigt kallt i sina hus, generellt.
och satan vad kallt det är - mitt rum är kallast, för det är störst. dock har jag det tjockaste täcket i världen, så det blir okej! :P som tur är!

sprungit runt i Exeter hela dagen, (lite söttre än malmö) dock mycket mer shopping osv. - ta runt 20 min dit.
suuuuuper mysig stad, fanns verkligen allt man behöver - OCH det bästa, en jävla massa fotbollsaffärer, med tidningar och allt man kan tänka sig, .. lite krånligt att skaffa eng-sim-kort, förstår inte vad de ska krabba om.



(här har vi dom, de kända stonehenge, lite dåliga bilder, men vi körde på motorvägen.
alan fick liksom nästan stanna, börja luta sig bakåt och rulla ner rutorna!
så det giiiiiiick tamig fan! :)


vi kom hem vid 6, och då var de full rulle att härja runt, för vid 7 började melodifestivalen (8 för er såklart)
i england är melodifestivalen rena skämtet, .. så alan och cathy tycker det är as skoj att vi i sverige är så himla seriösa, ... så det satt vi alla och tittade på, sen gjorde vi taccos och satte igång Social network innan vi nästan alla 4 däckade i soffan!

imorgon ska vi nog upp relativt tidigt, ska till sidemouth (tror jag det heter)
vetifan vad vi ska göra där, men kan bli mysigt det också! :P
och MAMMAAA!!! - man kan svara på mail, man behöver INTE BARA läsa bloggen och antar att det räcker för nästa 3 månader? - era nötter, blir lite mer moderna! (:

(england har inte bara regn, idag hade vi 13 plus och mestadels sol.
om ni ser killen på bilden rakt fram (liten kille) så har han shorts.
väldigt många hade shorts, det fanns blommor, gröna träd OCH uteservering i solen.
vi sprang runt utan jackor - DET VANKAS VÅR I ENGLAND !!!

btw - så trivs jag verkligen!
kände mig hemma direkt jag klev in i huset nästintill, allt är så himla avslappnat, så öppet, och ingen är "fin i kanten" - lite slarv och skit har väl ingen dött av - och det skrattas överallt, alla dra skämt osv!
sån himla skillnad från familjen i USA

mer bilder kommer! har inte tänkt på att fota alla små söta hus! but i will.
GOOOOD NIGHT THEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback