This is England.

många som fråga vad jag ska göra i England, hur familjen ser ut, vart jag ska bo, hur länge osv.

Jag kommer bo i en super liten by som heter Kilmington i Devon, United Kingdom.
det ligger 5 minuter från en liten större by som heter Axminster - allt detta är mindre än Ronneby.
20 minuter därifrån ligger dock Exeter - som har runt 150.000 invånare, och 50 minuter ifrån ligger Bristol, som har runt 400.000 invånare, och såklart, 2½-3 timmar ifrån ligger huvudstaden London.

Familjen har lägenhet mitt i London, eftersom pappan jobba i London på veckodagarna och bara är hemma på helgerna, alltså betyder det att lägenheten stå tom över helgen, och det är där jag och Jenny kommer spendera vår första helg med Konstert, Premie Leauge fotboll och sightseeeeeng i London.

Cathy och Alan är 28 och 30 år, så dom är ju lagom unga!
och barnen är tvillingar på nästan 3 år - tjejer!
Cathy är frilans-journalist, Alan är Ingenjör i något (a) och fotograf.

Vad mina uppgifter är då:
vakna när jag vaknar (kanske runt 9 tiden)
eftersom Cathy är frilansare, så har hon oftast telefonmöten eller andra möten, och då ta jag hand om kidsen.
annars hjälper jag till med tvätten och plocka ur diskmaskinen och plocka undan i köket .. and thats it.
slutar väl oftast runt 6 tiden och ledig varje helg, om jag inte vill ta ut de dagarna någon annanstans så gå de fint också, annars är det helger som gäller, vilket är utmärkt för min del, men vissa bra fotbollsmatcher (om man åker iväg) gå ju på vardagar också och det är inga problem att vara ledig då istället (:

Vad mer? hur länge jag ska stanna, det bestämde vi när jag var i Thailand.
I Maj, slutet på maj kommer jag lämna England för Sverige igen.
exakt datum är inte spikat ... men om jag trivs som ett riktigt as, så kan jag tänka mig att stanna till Augusti, men då får jag säga till ganska så tidigt, innan de hitta någon ny.
men jag behöver sommar-pengarna ... vi får se helt enkelt, först och främst ska jag trivas!

Familjen hade ju en massa bilder på internet som är öppet för alla, på barnen, huset och dom själva.
så jag tror inte det blir problem att visa bilder i bloggen sen, men det ta vi när jag är där.

Det var det de.
om en vecka är jag nästan där, vi planera just nu om Alan hinner plocka upp mig eller om jag ska ta tåget från London till Axminster, mig spela de inte direkt någon roll, det gå ju direkttåg från London, det är ju mest bara skönt att åka bil istället för tåg (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback