United - City.

Derby-dag i Manchester!
och fin match blev det, oehört fin match!

"Wayne Rooney scored one of the goals of his career to crush Manchester City's challenge and emphasise United's control of local and national proceedings"
såhär säger Glenn Strömberg om målet
"– Så perfekt ett fotbollsmål någonsin kan vara. Det är den vackraste bicycleta jag har sett i hela mitt liv."

United vann med 2-1 - och man blir ju dötaggad på att sitta där själv på ett riktigt derby mellan två så stora lag.
inte nog med att de vann, de kammade hem 3 poäng och leder ligan med 7 poäng från City, 8 till Arsenal.
Många tror att ligan nu är avgjord, men jag säger inte ett ljud förens ligan verkligen är slut.

Nu börja Champions leauge på riktigt också, jag älskar CL, det är lite roligare än att bara få se United möta andra engelska lag, och det blir ALLTID skrällar, lag man inte trodde skulle ta sig så långt och lag man trodde skulle vara i finalen åker ut innan man hinner blinka!

Kommentarer
Postat av: Denice

min andra familj, utan tvekan! det är som natt och dag!

2011-02-12 @ 17:44:55
URL: http://dsdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback