one question.

Sara: Hej, funderar på att åka som aupair till hösten men kan inte bestämma mig mellan USA och england, finns det mycket och göra på helgerna i england? vilketland tycker du bäst om av england och usa?
tack för svar!:)


-
Oh, vilken svår fråga!
Jag gillar att bo mer i England än vad jag gillade att bo i USA, kan också ha att göra med att denna familjen är tusen gånger bättre, men även för här finns allt jag tycker om, fotboll! samt att folket här är så otroligt mycket trevligare (förutom i London, där är alla otrevliga) - överlag är england lite likt sverige med hur man ser på saker och ting, det är inte många familjer i USA som låter sin pojkvän komma och bo hos dom, men här i England finns det väldigt få familjer som skulle säga nej, samt att många är religösa i USA, och här är det inte så många!

DOCK finns det mer att se och göra i USA - man kan uppleva så himla mycket mer där än i England.
varje stat har något extra att erbjuda och du kan få alla årstider i ett och samma land, samt så mycket olika kulturer, och det finns mycket mer aupairer i USA - ÖVERALLT! spela ingen roll vart man åker i USA, för det finns alltid aupairer i närheten, I england är det tyvärr inte så, här bor nästan alla väldigt utspritt eller i London - eller de andra storstäderna som Manchester, Bristol, Plymouth osv.

Men för mig passa england mycket mer, det beror helt på vad man vill få ut av sin tid.
jag gilla matkulturen mycket mer här, folket, fotbollen och att det är nära till allt, så man faktiskt kan åka och se hela england om man nu så vill - sen tycker jag det är bättre att åka Privat, för då får man det man vill ha, stanna så länge man vill, diskutera lönen, ledigheten osv - och åka privat är inte enkelt till USA, då man måste åka inom en org, och då får du allt bestämt vad du ska få, lön, betald semester osv.


men som sagt, beror helt på vad man är ute efter och vad man vill göra (:
Jag tycker England är så mycket bättre för mig, men ja, för någon annan kanske USA passa bättre!

jag saknar usa dock.
alla vänner där, jag fann så mycket fina vänner där.
men jag fann en extra familj här och jag har slått in många drömmar här.
mest saknar jag Evelina, Annie och Jennifer - mina svenska brudar.
och jag saknar Maggie, Julia, Su och Maike - mina tyskar fina brudar!


Kommentarer
Postat av: Annie

and we miss youu! din dialekt, hur du säger "du är ju dum i huvet!" haha, och diiig! puss!

2011-04-13 @ 05:22:35
URL: http://annieasaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback