En kväll med Norrlänningen.

en kväll med Jennifer kan ju slutar i många frågetäcken.
det börja med att jag plocka upp Jen på stationen och vi kör fel, vi gör usvägningar och stanna här ochn där för att fråga om vägen, jag visste vi var super nära, men inte riktigt om det var höger, vänster, upp eller ner.

när vi väl kommer till Cheesecake Factory, ska Jen börja förklara nåt för mig!
Jen: men jag var så sugen på hårdbröd.
jag: va? hårdbröd?
Jen: aah? heter det inte så ... spisbröd?
jag: HAHA va?!!!
Jen: MEN GUUUD, vad heter det då?! jag vet bara hårdbröd? .... typ WASA?
jag: knäckebröd eller?
Jen: aa, jo men så kanske det heter?! vi säger bara hårdbröd.

och när vi körde fel? så körde vi rakt fram första gången och sen körde vi höger, men istället skulle vi kört vänster i den korsningen, så när jag fråga Jen om vilken väg vi körde ut ifrån, eftersom vi ska svänga höger när vi följt Skokie Road en bit .. då har hon HELT glömt bort alla våra U-svängar och minns inte alls att vi körde fel?
och så denna dialekt på allt elände, och alla förkortningar på ALLA ord.
men det är fint, jag gillar det. Mött många konstiga människor bara ikväll också.

nu är jag dödstrött och äckligt mätt efter en god middag och efterätt på Cheesecake Factory.
ska däcka ganska så snart med lite CSI, ska försöka zaapppa runt på TV-kanalerna här först.

imorgon önskar jag att jag var hemma, tjockis är och spela golf hela lördag och söndag, jocke är inte hemma längre, bara min mamma - jag skulle vart där, och vi skulle gått och fikat tillsammans istället, sen skulle vi kikat på ett jätte dåligt program bara för hon gillar det på kvällen och smällt i oss en massa choklad och köpt hem massa annat gott, troligtvis äta Kina mat också, mest för att jag tycker om de, och min mamma är bäst som gör nästintill allt för mig, aaah jag sakna min mamma! - du får låtsas att jag sitter i soffan med dig imorgon och skriker på dig som vanligt - och med skriker menar jag, att gnälla över hennes dåliga tvprogram, att hon ska ut och röka jämt osv och så får jag höra "du baraaa gnäller på mig jämt" - MEN jag tror du sakna det? eller hurrrr?! du saknar mitt gnällande över att du röker jämt, och att du laga tråkig mat och kör som en rattfyllerist?! :D

men om 4 helger får vi gnälla på varandra igen, det blir fint det!

jag vet hon ser ut som ett lik i ansiktet, men det är en riktig konstig inställning på kameran just nu.



jag hatar dessa skyltar.
dessa är jag däremot rätt ovanliga med "cross traffic does not stop"
oftast är det på alla vägar liksom, 4 way.
VARJE GÅNG det kommer en ny väg, kommer även en stop skylt, VAAARJE JÄVLA GÅNG!
även där det är en rak väg, som en huvudled i normala sverige, och så går där in en liten väg till höger, OFTAST bruka ju dom då vänta och lämna oss företräde, tills dom ser att det är fritt, SUNT FÖRNUFT.
men här, här får ALLA hållen stop istället, ingen huvudled inte.

FREDRIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LOGGGA IN MIN SPOTIFY!!!!!!!! JAG KAN INTE LYSSNA MUSIK!!!!!!!!!!!!!
tack

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Haha, jag alskar dialekter, sa himla kul nar man knappt forstar varandra aven att man ar fran samma land. ;) Jaa, det ar verkligen synd att det blev sa fel fran borjan, om jag bara hade fatt en battre start fran borjan, menmen. Ibland kanns det sa el att vara har aven o jag alskar USA och alla mannisk jag traffat har. Men jag langtar hem oxa och ibland kanns det som om det inte selar nagon roll om hur det blir. Vi far helt enkelt se,forhoppningsvis kommer jag bli starkare av allt det har langre fram i framtiden, aven om det inte kanns sa nu... Och Malin, jag hoppas du frtsatter bloga nar u ar hemma i Sverige ige for ag alskar din blogg!;D

2010-09-25 @ 21:36:37
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback