I love it, i just love it!

jag har sagt det många gånger förr, men jag älskar Chicago, fast det ha blivit kallare nu.
fick t.o.m köpa mig en jacka idag (bilder på den kommer här under)

Route 66 hittade vi, jag ha gått på Route 66, AWESOME! men någon jävla skylt hittade vi fan inte.
ska försöka hitta den nästa gång, jag vet att den finns.


mötte upp Emelie runt 12 tiden, vi härjade runt som idioter efter marc by marc jacobs, vi hittade marc jacobs åtminstone, haha! sen kom Jennifer och vi åkte båt-taxi runt Lake Michigan.

jag förstår inte varför Norrlänningar korta av orden?
"knäpp man där på kameran?" på svenska: knäppER man där på kameran?
" alla är så lugn jämt" på svenska: alla är så lugnA jämt.

Jennifer: ät dom än?
Emelie (från skåne): VA?
Jennifer: ät dom där än?
Emelie: jag fatta inte? vad säger hon.
jag: alltså, hon fråga om dom är på Panera bread och äter där fortfarande? tror jag?
Jennifer: Ja? jag sa ju de.

ät dom än? vad är det för fråga liksom, ÄT DOM ÄN? - åt dom fortfarande skulle ju en vanlig svensk säga?



jag och "the eye"



Michigan avenue ner och michigan avenue upp, state street till vänster och höger.
Wahsington street lite här och där och så Madison street.
jag börja kunna det här och jag vet vart allt det coola ligger och hur man ta sig tid.
det börja kännas litet nu, jag börja REDAN känna mig färdig med Chicago, hur är det möjligt?
ska sätta igång en film som är inspelad från Chicago och känna att man vet allt, JAA! så gör jag.







inne i Disney store.
när vi gå förbi Apple store så stanna Emelie till och säger, dom två gubbarna prata svenska!
jag stanna till och måste lyssna, den ena skriker "500 JÄVLA DOLLAR?!
och jag skriker, DOM ÄR FRÅN SVERIGE!!
ett par norrmän träffade vi också, eller vi hörde dom åtminstone.

efter vår lilla runda på vattnet mötte vi upp Ludvig och Kaylem (från sydafrika)



vi åt och åt, här är vad vi prövade på idag.



bagels med peanut butter och jelly - HELT OK men ingen höjdare.



Cupcake, lite godare, men inte super gott trots allt.



vad tycker vi om ett 7vånings shoppingcenter?
DET GILLAR VI. (min kamera orkade inte ens luta sig enda upp till 7 våningen)



att åka runt Lake Michigan och se alla höghusen kostade faktiskt bara 4 dollar, billigare än jag trodde.



jag och Jennifer står inne på HM och förbi svissar 6-7 brandbilar plus två "små-brandbilar" som ni ser längst fram.
efter ett tag kommer 5 polisbilar och 2 ambulanser, NYFIKNA jag måste ju se vad som händer.

och ut gå vi och det är avspärrat längs hela tunnelbanan för då har ju någon fått fnatt om en bomb där nere.
dom ta upp flera blocks, detta är precis i början av händelsen, bakom dessa bilar stå resten, och det ser galet ut.
men jag tror det var falsk alarm för dom stack relativt fort igen och nåt liknande FBI var där med skyddsvästar och grejer, DET VAR SÅ COOLT!



och här är jackan, en fin höstjacka, jag vet inte om färgen riktigt stämmer, kan vara LITE grönare i verkligheten.


Det var allt för mig, många bilder blev det idag, men det var även en toppen dag.
mötte två tyska på tåget hem, imorgon ska jag åka och shoppa med en av dom.
men jag ska inte shoppa, bara kika - jag håller hårt i pengarna! ha lagt undan 1000 kr redan

så om du inte är inne imorgon runt 17:00 mammsen, så kanske jag inte hinner skypa.
bara så du vet, men jag ska försöka tränga in er på en tid!!!

4 VECKOR SEDAN JAG LÄMNADE SVERIGE
- känns som igår, men även en evighetersen vi var i New York.

JUSTDE, igår:
sa min värdmamma att du kan bara skicka hem hennes kompis när pizzorna är här.
(det gå 15 minuter) och jag börja ju tänka - ska dom ens köra och hämta dom jävla pizzorna snart eller?
nej men då kommer ju hon till dörren och leverera det så fint och min värdmamma har ALDRIG hämtat en pizza i hela sitt liv, sen slänger vi 4 dollar dricks till henne också.

Kommentarer
Postat av: Christine

Varför ska du åka hem?

2010-09-20 @ 08:15:27
URL: http://missnaenfeldt.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hahaha men vad säger du, det är väl klart att "ät dom än" är en perfekt mening xD hehe varför göra saker långt å komplicerat, när man kan korta ner dt å få samma effekt? så tänker vi norrlänningar iaf :D har du fått höra ordet "he" än? det är världens bästa ord haha vars från norrland e hon?



verkar som du haft det riktigt skoj :D Chicago ser riktigt häftigt ut! :D

2010-09-20 @ 11:50:40
URL: http://jenny-mittaventyriusa.blogspot.com/
Postat av: Jocke

Men du vet väl att route66 inte finns längre.. Heter väl något annat har jag för mig.. Men borde hitta skylten iaf..



Ja då flyttar jag till Sthlm idag sen drar jag till Thailand/Bali i slutet på november i 5 månader så vi ses till sommaren igen du :)

2010-09-20 @ 12:06:36
Postat av: Pauline

svar: Mja, kanske får göra det då. Känns pinsamt att komma flera månader senare bara, haha. Tack så mycket för att du skrev! :) Hoppas att du har det bra in the states

2010-09-20 @ 12:52:21
URL: http://paudela.blogg.se/
Postat av: marie

Snygg jacka! Den har jag också köpt :$ HIHI

2010-09-20 @ 14:19:38
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Sofie (Is..)

Ser så otroligt fint ut, jag vill med! inte alls så jag hade föreställt mig medtanke på ryktet staden har och fan va rent det ser ut att vara :D inte alls som skitiga atlanta!

2010-09-20 @ 15:18:45
Postat av: Pappa

Hej stumpan har precis varit och ätit bosnisk middag hos Admira jättegott och mycke mat.Snygg jacka.Du måste köpa tomtar och änglar till mej lite ovanliga.Jocke har dragit till Stockholm ska jobbar där med Kenny.Puss mamma

2010-09-20 @ 21:29:10
Postat av: sara

åååååh, hej att man vill till de sjuvånings shoppingcentret :D:D:D muffinsen såg ju inte fy skam ut heller, taga med en hem till mig är du jattegöllig ;D

2010-09-22 @ 15:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback