svenska kronor funkar i automaterna.

jag jobba fortfarande, klockan är snart 9.
men det är föräldra möte i skolan, men det var sista gången jag jobbade såhär sent iaf.

jag och lillkillen har haft liten egen tid idag, han ville åka och kika på en fotbollsmatch så det gjorde vi.
småknattar som sprang runt och inte kunde lira fotboll, men det var ju kul ändå .. men jag tycker så synd om honom för han fråga hela tiden varför jag ska åka hem, och hur många dagar det är kvar osv .. jag spendera mer tid med honom än både hans mamma/pappa tillsammans och sånt är så jädra tragiskt.
min värdpappa dra till jobbet runt 6-7 på morgonen och kommer oftast hem PRECIS när killen gå och lägger sig, känns så himla oseriöst.
för han säger det ju också "vi spendera mycket tid tillsammans, det gör inte jag och min pappa"

anyway .. var i Evanston idag och lämnade av tjejen på dansen, så hade jag en timme och smälla av.
CSI NY säsong 2 för 120 kronor, HUR BILLIGT?!
och när jag var inne på Barnes&Nobles och köpte CSI, så stå jag och titta på "the girl with the dragon tatto" flickan som lekte med elden på svenska - lite kul att dom är så populära här, UPP dyker killen som jobba i affären och säger " ÅHHHHÅÅ!!! har du läst böckerna? THEY ARE SO SO SO SO GOOD! and the movie tooo, but the books, OHH MY GOOOD!!! HAVE YOU READ IT? HAVE YOU HAVE YOU??" och jag svara lite försiktigt med att - njee, stod bara och läste .. OHHHH ARE YOU FROM SWEDEN?!!! min farmor är därifrån, JAG ÄLSKAR SVERIGE!!! ååååh. och så höll han på och prata om dessa jädra filmer och böcker.


och så hade jag hört från någon att svenska kronor funkar i parkerings automaterna här?
och det är mycket billigare att slänga i en krona än en Quarters, OCH DET FUNKADE! jag fick 30 minuter för en krona, man få annars 20 för en Quarter. (4 Quarters är 1 dollar, man behöver ungefär 7 kronor för en dollar)
så SCOOOREEE!

men ska slänga ner 10åringen i sängen, ta lite glass och sätta igång CSI, som jag saknat det (ha ju bara första säsongen) och nu kanske jag känner igen mig själv? fy vad nice isåfalllll.

Update:

jag: alla är i sina sängar.
värdmamma: WHAT?!!!! redan? hur gjorde du?
jag: aa säg det, haha!
värdmamma: jag få lämna dig själv flera gånger om det gå såhär fort, hahaha!
jag: NEEE TACK!

Kommentarer
Postat av: Louise

whaaaat??? Funkar svenska kronor?!?! Jag har inga :O :(

2010-09-16 @ 05:42:34
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej! Vad duktig du är som följer ditt hjärta! Jo, Jennifer från Övik, har don nån blogg och har du hennes adress? Ha en bra dag!

2010-09-16 @ 10:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback