one month.

om en månad idag har jag landat i Danmark och är säkert i bilen påväg hem nu. (kanske t.o.m hemma)
antagligen ha fredrik plockat upp mig, eller så ha sara koskenkorva tagit körkort och möter mig!

det är en lättnad ska ni veta, jag är äckligt glad över mitt beslut.
även om jag inte ha en aning om vart livet ta vägen, så var inte detta min väg, och det är ju HELT omöjligt att veta de innan man åkt, först innan jag hade bestämt mig kändes det som ett misslyckande, tanken var ju ett år?
men snart insåg jag att det är inte allas grej, och även om man ha drömt om de så kan man inte veta innan, vissa stanna hela året, vissa inte och vissa åker aldrig ... jag åker hem för att jag känner det finns bättre saker att göra, jag ha nya planer som jag hellre gör än att sitta här eftersom det faktiskt inte passade mig .. lika mycket som Kemilärare inte heller passa mig, ingen som läser till det om man inte gilla det?
man kan ju inte vara här för att andra tycker så, då kan dom ju själva lika väl åka, har aldrig förstått den grejen faktiskt att göra något pga vad den andra tycker, låter inte riktigt klokt i mina öron.

varför ska jag stanna på ett ställe jag inte trivs och känner att allt är fel BARA FÖR MENINGEN ÄR ETT ÅR?
jag ha alla möjligheter i världen, jag kan åka hem, jag kan resa jorden runt, jag kan plugga, flytta hit och dit.
jag klaga inte på de som stanna, inte på de som åker hem eller de som aldrig åker .. alla ha sina egna val, bra för dom som stanna, bra för dom som åker hem och bra för dom som aldrig åker.
- ibland önskar jag att jag åkte hem tidigare, för min värdmamma sa närsom i Oktober, MEN jag ska njuta det sista här.

Idag är det röv-väder i Chicago, kallt och regnigt, men det skulle visst dra bort över eftermiddagen.
ikväll måste jag jobba lite, mina värdföräldra har sin bröllopsdag nu i veckan och ska ut och äta ikväll.

OCH MAMMA DU SKULLE JU KOMMA IN PÅ SKYPE?! jag vet att tjockis och jocke inte är hemma, men jag ha ju gjort en lapp för dig hur du ska göra!!


Kommentarer
Postat av: kajsa

oj, jag trodde det skulle vara massor om det. Eller det är väl så jag har uppfattat USA ehe ;)



okej! dumt att jag inte har några syskon med barn.. haha, alla verkar ha det :O :)



vad funderar du på att göra när du kommer hem?

2010-09-11 @ 21:37:08
URL: http://kaays.blogg.se/
Postat av: kajsa

okej, men spännande ändå att inte veta :D



aa, jag ska kolla runt! men jag bor på ett så himla litet ställe. lite svårt :p men det löser väl sig så småningom :p

2010-09-11 @ 22:42:46
URL: http://kaays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback