Högskoooolan är öppnad.

Högskolorna inför våren har öppnat, och jag kika runt - Stockholms Universitetet för Journalist linjen som jag sökte förra året, FINNS NU OCKSÅ! - däremot är sverige lite sega, så man kan inte lägga till dom, så får vänta en dag eller två .. jag ha även anmält mig till högskole-provet som är den 23 Oktober (var sista anmälningsdagen idag) ... många program har 50 procent betyg och 50 procent högskoleprov, så why not?

men jag ha börjat bli lite sugen på en mini-kurs, istället för ett helt program som vara i 3-4 år.
jag kommer självklart söka allting, men sen får vi se om det verkligen blir den 3 åriga journalist linjen jag ta .. jag vill blir det, men kanske inte just nu, we'll seeeee!

helt plötsligt är jag ledig, för min lillkille hoppade till sängs helt av sig själv, utan att någon visste de och däckade innan klockan slog 7? han var nog riktigt trött.

imorgon bitti, TIDIGT SOM FAN dra jag in till Chicago och möter Emelie, vi ska till United Center, Blackhawks hemma-arena och shoppa lite till Emelie, blir nice!



vad har hänt annars idag?: jag fick nog en allergisk reaktion av Ben&jerry glassen, som jag ändå ätit så många gånger förr, halsen svullnade upp, jag blev kalas tjock, kunde knappt andas, blev varm i ansiktet, (jag ha aldrig haft en allergisk reaktion, men de låter lite så?) - men en allergi kan ju komma när som antar jag.


har varit med Maggie och ätit på California Kitchen Pizza, hon hade 50 procent, GOOD.
vi stod i en korsning, vi väntade på grönt ljus, maggie försökte komma på igelkott på engelska, hon kunde bha de tyska ordet, hon började snacka om filmen "på andra sidan häcken" och jag kunde inte komma på vilket ljud, HELT PLÖTSLIGT, tycker jag att det blir grönt, så jag kör, mitt i korsningen upptäcker jag att det fortfaranade är rött och bilar kommer från ingenstans, Maggie prata om sin jävla igelkott och jag skriker, OH MY FUCKING GOD, IT WAS RED!!!!! WAS THERE A CAMERA?!!!!!! (här är det ofta kameror vid rödljusen) .. hon skriker något på tyska för hon blir så satans rädd och sen, NO NO, NO CAMERAS ON THAT STREEEEEET!!! - jag fick världens blackout helt enkelt, men vi överlever och när hon skrek på tyska blev jag nog mer rädd än när jag körde förbi alla bilar. haha
guuuud vad arga dom låter.


jag körde över en ekorre, ingen större skada skedd, finns hundratals av dom här.

jag blev även så glad när jag såg bilen vi själva ha där hemma, (den stod på gatan här utanför) lilla golfen som min mamma har, jag tyckte det var en fetto-bil förr, om man se på den bakifrån se den inte klok ut, men oj så liten och töntig den såg ut här, nu ha jag sätt Jeepar, mini-vans, FETA jävla bilar i 3 veckor, jag kör omkring i bilar som är större än jag nånsin sätt, och jag önskar jag kunde få sitta lite lågt någon gång och kunna parkera lite lättare än vad jag gör nu, jag parkera verkligen på känsla nu, jag ser inte rutorna, eller vart jag stå över huvudtaget när jag parkerat klart.

Hemma är det
- ÅH TITTA DEN FETA BILEN!!
här är det - ÅHHHH TITTA EN LITEN BIL, det är inte ofta man ser det.
och med liten bil menar jag kanske Volvon som min bror har, eller en Combi som typ volvo v70.

här under ser ni vår lilla bil som vi har, det är min värdpappas.
en lexus

och här är tjockisbilen, det är INTE kul att parkera med den.
färgerna stämmer inte, den översta är mer svart, och den understa är mer mörkblå.

 




Kommentarer
Postat av: Melinda

Haha stammer bra det dar med bilarna ;) haha min "lilla" jeep som e stor for mig e relativt lite for andra xD

2010-09-15 @ 17:57:46
URL: http://melindakaremalm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback