dö av hetta!

precis kommit hem, skulle möta upp Ludvig vid California Kitchen runt halv 9.
jag trodde jag skulle bli super sen för jag behövde tanka, jag kom dit 8:38, och seg huvudet Ludvig kom 09:10, han hade kört fel två gånger?! och då hade han ändås kört 20 minuter innan vi sa tiden pga att vi visste han kör fel all the time! (;

California Kitchen har pizzor så det bara väller om det, men jag valde Spagetti, jag var så sugen på riktig köttfärssås, min värdfamilj har ju bara tomatsås typ?

SKA förrestern se "the town" nästa vecka, en film om bankrånare i Boston, som hade premiär här förra veckan, VERKA RIKTIGT BRA, och den kommer inte ut i sverige på Bio förens nästa år?

det är så galet varmt - det är snart Oktober och vi springer runt halvnakna nästintill, allt för att inte behöva dö av varmen, och klockan är snart ändås 12 på natten, tempen ligger nog på 30 grader, lite mer säkert ..
känns ju så konstigt när ni där hemma skrapa rutorna på morgonen och vi svettas ihjäl! - MEN DET ÄR FINT.

däremot blåser det så in i helvete, inga kalla vindare som tur är, riktigt varmar, men det är så mycket grenar på marken att jag fick köra slalom, inga små pinnar liksom, utan stoooora grenar.

med det säger jag Godnatt, imorgon är det sovmorgon igen .. så nu blir det CSI NY, som jag älskar den serien!
hoppas på klarblått imorgon, då är det jag som ligger ute i solstolen och jobba på brännan!

HA DET SÅ BRA I KYLAN och skrapa rutorna försiktigt (; så sola jag åt er istället.


- och så hoppas jag att du Emelie fick en fin flygresa tillbaka till Sverige, kommer sakna dig i Chicago ..

Emelie hamnade i en av de värsta familjerna på denna jorden, det värsta är att hon kontaktade mig kanske den 20 augusti och sa till mig vilken familj hon skulle till och att vi åker samma dag, när hon berättade om familjen så kände jag så väl igen den, och jag vet många svenska tjejer som varit i denna familj och ALLA har åkt hem inom loppet på 1-2 månader, jag visste inte riktigt varför för jag ha bara läst bloggar om tjejerna, hur dom berättat att dom aldrig skulle sjunka till samma nivå som denna familjen ... men nu vet jag, Emelie har berättat detalj efter detalj, och att denna familjen FORTFARANDE får vara med i STS är för mig helt obegripligt, dom väljer bara svenskar, och jag vet inte vem som blir nästa offer - vem dom kommer lura och låtsas som att sin familj är SÅ BRA SÅ BRA, och så kommer man dit och allting gå åt helvete, det handlar inte längre om ifall att kanske vissa passa mindre bra ihop och vissa inte - dom har haft 4-5 au pairer BARA IÅR och alla har lämnat, vem vet hur många dom haft åren innan? att dom inte blir utkastade, så många som hoppas på att denna familjen ska vara någonting och så blir det så jävla dåligt. (vill inte gå in på detaljer, men kontraktet är ju brytet mellan emelie och familjen, så jag skulle kunna berätta allt, men jag gör det inte)

det värsta var att en jag läste en annan tjejs blogg i somras, i Juli - som fick denna familjen som en matchning, att dom var intresserade av henne - hon tyckte det lät jätte bra, berättade för mig och jag berättade hur många au pairer dom haft, och hur det var på ett ungefär, hon tackade nej .. hade jag kunnat, hade jag stoppat Emelie från att ta denna familjen också, (eftersom jag visste) men det var försent, dom hade redan bestämt sig för att hon skulle komma till dom.

jag hoppas så sjukt mycket att dom blir utslängda och inte få ha au pairer, jag vet däremot att dom söker en ny svensk nu .. det känns så hemskt att inte kunna göra någon slags varning, att någon tjej aldrig ska välja denna äckliga familj, men dom kommer lura en till, och jag vet att hon kommer få det ett helvete.
Kan ju bara säga att de som åker med STS får hålla utkik ...

Vi hörs när jag är hemma i Sverige igen Emelie, då får vi fika och shoppa rundor i Malmö.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag kan inte det funkar ej Pappa spela golf han kommer nog inte förrän 8-tiden är det försent då

2010-09-24 @ 17:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback