den 11 Oktober är jag i Sverige!

Nu är det fixat .. den 10 Oktober 19:30 lämnar jag Chicago och USA för denna gången.
den 11 Oktober 08:50 landar jag i Dublin, Irland för första gången.
11:05 flyger jag från Dublin och landar i Danmark/Kastrup klockan 14:15.

american airlines ta mig hela vägen till danmark, och det var inte alls farsligt dyrt.
4700, så pappa .. du kan bara föra över det på mitt konto när du orkar (; så slipper jag betala det.
(jag ha betalat nu, men ni tycker ju så synd om mig och mina pengar, så gör det innan den 10 oktober bara) KANON, säger vi så!

Justja, någon får gärna vara och plocka upp mig måndagen den 11 Oktober, känns ju inte rättvist att ta tåget heeeeeeeeeela vägen, jag kan erbjuda mig att ta tåget över själv från Kastrup till svågetorp eller fan stället hette?
men inte en meter mer (:

men som sagt, det är en månad kvar, och innan dess hinner jag utforska mycket!
på lördag ska jag troligtvis på amerikansk football med cheerleaders och hela alltet!

och den 3 Oktober ska jag och emelie troligtvis se NHL match, preeseason, Chicago mot st Louis.
beror lite på hur saker och ting gå för emelie.

på snart 3 veckor i USA har jag hunnit med
- New York City, gå upp i top of the rock, kolla på central park, sätt frihetsgudinnan, times square, jag har bott på hotell i Connecticut och träffat vänner för livet, jag ha varit i Chicago 2 gånger, varit uppe i Hancock tower och kollat ut över hela Chicago, jag ha varit i millenium park och sätt "bönan" jag ha varit i Wisconsin och bott i Winnetka, har ätit Froooozen yogarth, ätit på Homers, ätit på hundra olika kända resturanger, ha varit på Six flags, ett av världens kändaste nöjesfält, jag ha pratat amerikanska i snart 20 dagar, jag ha pratat med poliser, räddat pojke ur en bil, varit på IKEA, pratat amerikanska med mina svenska vänner (vi glömde bort att det inte var svenska vi pratade för att allt flöt på) varit på Bio, sätt skräckfilm, lärt mig tyska ... listan kan göras oändlig känns det som, och jag ha 4½ veckor kvar i detta landet .. undra vad som kan hända.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken hemsida hittade du flyget på?

Eller hur man nu säger.. du fattar säkert.. xD

2010-09-10 @ 06:45:27
Postat av: Fredrik

Jag hämtar dig gärna <333

2010-09-10 @ 08:02:04
Postat av: Annie

Vad skönt för dig att nu ha ett datum! Jobbigt att gå runt och inte ha en aning kanske. Men du, då ses vi snart! Ha det kalas nu i veckorna!:)

2010-09-10 @ 11:06:59
URL: http://annieasaupair.blogg.se/
Postat av: Tinde

tack malin! ja vi kommer till vara familjer pa lordagen! hoppas resan hem gar bra och skont att du kanner att du tagit ratt beslut.

2010-09-10 @ 12:15:19
Postat av: Molly

Synd att det inte funkade som du hoppades på! :( Men du fick en ordentlig "semester" i staterna i alla fall :)

2010-09-10 @ 15:34:03
URL: http://everytiime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback