34 Quarters

ikväll har jag hand om nattningen igen, eftersom mina värdföräldra är på utveckling-samtal på 12åringens skola.
här vara dom inte i 15-20 minuter som hemma, UTAN i 3 timmar, för varje föräldrer ska ha ett eget samtal på 15 minuter och man få inte gå förens alla är klara. sjukt wierd men jaja.

många samla ju på Quarters i detta land, det finns två olika Quarters, den tråkiga och så den roliga där varje stat har en egen, jag ha börjat samla på dom och var uppe i 30 styckten stater, min lillkille samla på konstiga mynt, så jag visade honom en 5 krona som jag hade, och då gav han mig 4 Quarters som jag fick välja själv vilka stater jag ville ha, om han fick 5an, så den dealen gjorde vi .. jag har nu 34 Quarters och han en svensk 5 krona.
det ha gått 3 veckor i staterna idag och jag ha 4 veckor kvar, jag BÖR ha alla 52 innan jag åker hem.



så lillkillen hoppade till kojs fort som vanligt och 10åringen gnällde som vanligt.
hunden är allergisk mot hund-maten, så vi ha bytt torrfoder hundra gånger på en vecka känns det som.
jag tog ett dopp med fötterna i Lake Michigan idag, glömde kameran, utsikten var UNDERBAR, så ska ner dit imorgon och fota ännu mer, så var beredda på bilder!

Jag var på Target, affären som alla tjatar om, är så bra, är så billigt osv - den sög!
det var ungefär som Ekohallen? kan vara bra om man behöver något, men det var ju inget ställe jag bara skulle åka till .. hittade lite godis och en tröja jag kan sova i.

jag sa jag gillade bananer och mini-bagels till min värdmamma .. idag kom hon hem med 4 klasor bananer och 3 påsar bagels, LOOOVE IT!


nu ska jag äta Ben&jerrys glassssss.

Kommentarer
Postat av: Louise

MÅSTE man inte typ ge dricks? Det har dom sagt till mej.



Jag tänkte också samla på quarters från varje stat! Men nu har jag köpt upp alla mina. Får börja om :P

2010-09-14 @ 05:03:10
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: EMMA!!!

alltså Target var ju inget att hänga i julgranen, MEN Walmart var grejer det:p köpte pyjamas, parfym, choklad och anslagstavla där:p

2010-09-14 @ 13:58:42
URL: http://emmaistaterna.blogg.se/
Postat av: Emelie L

Visste du förresten att du kan använda svenska enkronor i vending machines, parkeringsautomater osv, så att det räknas som amerikanska quarters? Sjyst valutaväxling liksom...

2010-09-14 @ 16:02:40
URL: http://travelingseoul.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback