last tuesday in the states.

värdpappan: everybody's sick in this house!!
jag: yeah
värdpappa: have you get rid of your cold yet?
jag: yeah almost .. now its your turn!
värdpappa: i dont want to!!!!!!

jag gissa på att alla kommer vara rätt sjuka tills helgen!

och varför kan man skriva in sig på arbetsförmedlingen om man ändås måste gå dit inom 14 dagar?
jag kan inte göra ett skit ifrån datorn mer än att skapa ett konto liksom? vad är meningen?

blir downtown på lördag, en sista gång, känns nästan lite sorgligt, även om jag lär komma tillbaka.
på måndag plocka fredrik upp mig, och det blir en sväng inom IKEA - för att äta köttbullar och potatismos.
just nu sakna jag inte maten, men jag är 100 procent säker att jag lär göra när jag äter det, ha seriöst inte ätit riktig mat sen jag åkte, jag trodde maten här skulle vara väldigt stark, mycket kryddor .. det är INGENTING! knappt salt.

båda ungarna var i säng redan klockan 8, killen för att han var så trött och kinkig och 10åringen för att hon frågade mig helt själv om jag kunde stoppa om henne? (1½ timme innan läggdags) galet men sant, min värdmamma är ju halvt dödssjuk, så hon flög till säng runt 8 och då flög jag till starbucks med Ludvig för en god bulle och skitsnack. är otroligt tacksam att han kör mig till flyget på Söndag, hade aldrig kommit dit annars, haha!
nu ska jag med hoppa till kojs, kika på lite serier på internet, äta Oreos och Doritos Nacho cheese och ligga under täcket och värma upp mig själv - VEM BTW - skickade sms till mig om att ensam hemma gå på tv nu?! jag har liksom alla nummer till de svenska människor jag umgås med, sjukt märkligt att jag inte kan förstår vem det är :P


och såhär skriver DN nu förrestern.

”Utrikesdepartementet varnar amerikanska medborgare för möjligheten till terrorattacker i Europa”, skriver amerikanska UD i ett pressmeddelande på söndagen. Enligt meddelandet finns det aktuell information om att al-Qaida och närstående grupper fortsatt planera attacker. Resenärer uppmanas också anmäla sina reseplaner till ambassaders konsulära avdelningar.

Storbritannien skulle enligt anonyma källor inte utfärda några varningar för Europaresenärer, men på söndagen kom ändå en varning för landets medborgare i Frankrike och Tyskland. Brittiska UD höjde den bedömda risken för terror från medel till hög i bägge länderna.

Och nu ska alltså USA:s president Barack Obama med hjälp av sin underrättelsestab ha kommit fram till att hotbilden är tillräckligt allvarlig för att man på söndagen gick ut med uppmaningen om extra vaksamhet.

vi får väl se om jag kommer helskinnad hem, jag är ju trots allt inte amerikansk medborgare.
men jag flyger härifrån till Europa så why not! hehe.
Chicago och Irland får hålla utkik.


Kommentarer
Postat av: Louise

Vad menar dom om terrorattacker? Kommer mitt plan bli kapat o störta? :O Det vore ju surt.

2010-10-06 @ 21:40:33
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Louise

Vad menar dom om terrorattacker? Kommer mitt plan bli kapat o störta? :O Det vore ju surt.

2010-10-06 @ 21:40:56
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Maria

HAHAHA, det var ju jag som skickade sms...HAHA :D

2010-10-07 @ 20:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback