Underbara Chicago.

idag har jag varit i mitt älskade Chicago och träffade fina vänner.
det är sorgligt på något sätt, - när man lämnade Sverige, visste man att jag är snart där igen, Ronneby kommer jag se igen och vännerna finns där osv. Men här, vem vet om jag kommer till Chicago någonsin igen? och vem vet egentligen om jag träffa de vänner som jag träffat här igen? - och jag förstår hur mycket man kan känna när man varit här ett helt år då.

jag älskar att det är höst, löven har fallit, träden är färgglada, men ändås är det så varmt.

vaknade upp jätte tidigt och halv sprang till tåget, var ÄCKLIGT varmt ute, solen stekte på och jag ville helst gå naken, men det får man inte! - mötte upp Jennifer, Ludvig, Annie och Evelina .. blev Bönan, Hancock, Navy Pier, glass, parishjulet, turistat, köpt lite typsikt Chicago saker och bara umgåts, - träffade Maria en sista gång också, hemskt trist, men vi lär nog ses i sverige, det känner jag på mig! (: nu har jag äntligen kommit hem, mina fötter är HELT döda, dom orka nog inte ens gå till toaletten, men jag ska försöka - ska försöka få i mig lite mat också, sen ska här stor packas, ska verkligen ha allt klart imorgon, vill sova lite längre, .. ludvig och jag ska mötas runt 1 tiden för en bit mat sen kör vi till flygplatsen - men ska ändås försöka gå upp runt 9 tiden, hinna duscha och säga hejdå till alla osv.

så detta blir väl mitt sista inlägg ifrån staterna, Chicago och USA, jag kommer tillbaka - någon gång! det är ett måste.
men nu väntas nya äventyr - och Danmark - jag landar 14:15 på måndag, och jag se Sverige runt 3 tiden - haft nästan 2 underbart fina månader här med mina vänner, OCH JAG ÅNGRA MIG INTE - men jag hoppas vi alla kommer hålla kontakten, för åh vad bra ni är.


visst ser jag biffig ut?

macys hade börjat med julsaker, EN HEL VÅNING - kändes skumt när det var 30 grader ute.
och när vi stå på Macys så fråga hon som jobba där vart vi är ifrån.
jag svara Sverige och hon fråga vart i sverige, jag säger Södra Sverige.
då säger hon: men gud, då vet du väl vart Kalmar ligger? och kosta boda, och orrefors glasbruk?
och helsingborg och malmö, för där hade hon vart år 1998, och kunde säga ett par ord svenska.
VÄRLDEN ÄR VÄL BRA ALLT LITEN? (;















detta är den snyggaste tröjan jag äger, och säkert ha ägt i hela mitt liv.
Big bang Theory, SHELDON!
JAG ÄLSKAR HONOM !!!! vilken serier, ska nog somna till Big bang ikväll.

och mamma, jag fick siffrorna så nu är mobilen påfylld, KAANON !!!

GOD NATT FÖR DENNA GÅNGEN USA!
I'll be back!

nu blev jag nästan lite sugen på att landa i Copenhagen på måndag.
att ta tåget över öresundsbron, möta upp min pojkvän, gå på IKEA och äta köttbullar.
att prata svenska, att se svenska ord, bilar, affärer.
- men jag ska inte ljuga, jag kommer sakna Winnetka, Chicago, Illinois och USA.
detta ha ändås varit mitt hem i 7 veckor, och jag vet vart allt ligger, jag kan de flesta gator.
idag när Maria ringde och frågade vart hon skulle gå om hon skulle till ögat.
"gå Madison ner, gå sen vänster vid state, gå sen jackson, bredvid Adams/canal street."

och ludvig sa inte ett ljud, för han visste exakt vart jag var.
men jag såg hur Annie och Evelina fattade ingenting, och jag var lika förrvirrad min första vecka.
Men de kommer få ett toppen år, det är jag säker på.
jag är lika säker på att mina nya äventyr blir toppen (:

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Äntligen kommer du heeeeem!!! Längtar så mycket! Riktigt fina bilder också, gillar tröjan starkt (: och bilden med lejonet är så typiskt dig (: <3

2010-10-10 @ 10:05:15
Postat av: Jenny

OMG!! HAHA jag vill ha din tröja!! Sheldon e bäst :D vars köpte du den?



Lycka till med resan hem! du tar ju hem mkt erfarenheter och mycket minnen! händer mycket på 2 månader, och inom sinom tid kommer du träffa dina kompisar därifrån igen om ni håller kontakten och så :) lycka till i allt! kram

2010-10-10 @ 12:41:43
URL: http://jenny-mittaventyriusa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback