jag är ingenting utan idrott.

mår dåligt av att vår Viasat box har gått sönder.
ingen viasat fotboll, det är lagom skoj när helgen snart kommer och alla Premie Leauge matcher är.
det är ju lagom skoj när United spelade igår och jag satt framför en svart tv-ruta ihopp om att kanske det omöjliga kan hända, att kanal viasat fotoboll trycks igång. inget hände, jag fick vara utan fotboll den kvällen.

och jag har sökt så många journalistik utbildningar till stockholm nu i vår att jag inte ens vet vad alla stå för.
och så åker jag till thailand? igår slog de mig att det enda jag någonsin velat är att bli sport-journalist.
sitta på en engelsk arena bland fulla engelsmän och se på fotboll, det har varit min dröm sen hundra år tillbaka.
och jag kom in på Södertorps journlisthögskola i somras, men jag åkte som au pair och kände det var fel, nu har jag sökt samma linje en gång till, men åker till thailand - men så slog de mig också lite att börja jag plugga nu är jag fast, jag hinner inte åka till thailand, eller kanske England, jag ska ta detta året som mitt sabbatsår.
MITT ÅR, jag ska resa så mycket jag kan och jag ska bara tänka på mig själv, efter min månad i thailand ska jag söka mig till England, Oslo eller runt om i Sverige.
- det slog mig dock när jag satt där på NHL matchen den 3 Oktober i Chicago, att kanske hade detta varit något? att skriva om ishockey, om NHL - jag har alltid älskat ishockey, men inte skrivit om det såsom jag gjort med fotbollen i denna bloggen, fotbollen är större, kanske allätare?

Men när sommaren ta slut och augusti/september börja närma sig, så kommer där finnas en ansökan till varenda journalist utbildning i detta land, och blir det så att jag kommer in så blir det inget nej från min sida, den gången kommer att bli ett Ja. - hur mycket jag än vill bli det här, så måste jag få resa först, innan jag sätter mig till "ro"

En dag ska jag sitta på Expressens huvudkontor, på sportnördarnas sida - sitta och skälla på att svenska landslaget inte gör sitt jobb, och att United inte fungera utan Sir alex (han lär ju avgått när jag är där), och på att Zlatan inte gör något för landslaget, att hans plats är på bänken .. och så ska jag stalka Henrik Larsson i hans karriär, the one and only, min favorit spelare, Henke Larsson.
- jag hoppas bara att min dröm slå in och när den väl gjort de, så önska jag att ett landslag som år 94 hade under VM i USA, jag var 3 år gammal och önskar nästan varje dag att jag var äldre och såg detta, detta underbara lag, denna livsglädje, då fotboll var roligt - När vi gräver guld i USA!

min livsglöd, min passion - fotboll.

(tänkte lägga upp en massa bilder från Chicago snart, håll i er)


Jag vet att jag lagt upp den förr, men den är så bra, så mysig.
jag får sån gåshud, älskade idrott, jag kan inte beskriva hur lycklig fotboll gör mig.
att VM i somras var större än min egna student, att jag längtat mer efter VM 2010 än Studenten.
det är klart jag önskar Sverige var med, för känslans skull.
men det är fortfarande fotbollen jag älskar, Brasilien, england, tyskland, holland, allt allt allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback