en sista helg!

idag var min sista arbetsdag i detta land, och jag jobbade knappt.
de två äldsta var hemma, så jag tog med dom ut till en pizzeria och åt, så vi var hemma vid 7 och då drog jag till Evelina, där annie var, så såg vi på idol, snackade skit och åt jellybeans.

min värdfamilj hade fest idag, och fest var det - det kom över 60 personer och det var liksom knytkalas, SÅ GISSA OM HÄR ÄR MYCKET ATT ÄTA? mat överallt, bullar, kakor, allt allt.

när jag kom hem från Evelina nu vid 12 tiden så stå det 3 polisbilar utanför huset, och jag börja ju tänka att någon blivit as kalas full och dödat halva huset osv, men sen ser jag att dom stå hos grannen, så jag kör in, berätta för min värdmamma, som nyfiket ställer sig i fönstret, och då dyker det även upp 2 ambulanser.
och min värdpappa var yrvaken och trött och svara "låt han var, han är ju gammal" - så vi anar väl att grannen hade sätt sina sista dagar.

nu ska jag hoppa till sängs, ska ju upp lite halv tidigt imorgon, ta tåget in till Chicago one last time.
möta Jennifer och ludvig, sen ska vi också möta upp Evelina och Annie - det blir fint.
på kvällen skulle mina tyskar ut på något ställe i Evanston, så får se om jag ska följa med på de, beror ju på lite när vi kommer hem från downtown liksom, men annars så.

har ju förresten varit skadligt varmt de senaste två dagarna - linne återigen .. runt 30 grader sträcket.
bränns lite på näsan nu, hoppas på lika fint imorgon, det behöver vi!


satt förresten och tänkte på hur mycket jag hunnit med här.
i 7 veckor har jag befunnit mig här, nästan 2 månader.
och jag har hunnit med mer på dessa veckor här, än vad jag har på 19½ år i Sverige.

jag har hunnit se englands skyline, jag har hunnit se det jag behöver se med New York.
jag har bott på hotell, jag ha flygit till Chicago, träffat en helt ny familj, har bott hemifrån i 2 månader.
jag har träffat vänner för livet, jag ha besökt 5 stater, jag ha varit på NHL, jag har jobbat med 4 barn, jag har varit på IKEA i USA, varit i Chicago varje helg, varit på hemmafest, åkt taxibåt, pratat på amerikanska i 7 veckor, har räddat barn från kidnappning, pratat med poliser, pratat med amerikaner, stått på Manhattan, varit i Hancock tower - hjärnan bara rulla på med saker - jag har gjort för mycket på 2 månader.
FRAMFÖRALLT har jag mött otroliga människor.
och innan jag kommer hem ska jag ha sätt Chicago igen, träffat fina vänner, flygit till Irland osv!

det är väl de som blir trist med att lämna detta.
resorna man kunde få upptäcka med vännerna.
MEN - vännerna finns kvar, och USA kommer alltid finnas kvar (:

JUST DET:
jag har sökt 5 utbildningar till våren (även om jag kommer in, kanske jag inte tacka jag)

journalist - stockholm (samma som sist)
media/journalist i engelska - stockholm (samma skola som ovanstående)
journalistprogramet - Göteborg
journalist med inriktning historia - Stockholm
idrott och hälsa/tränare/lärare - Uppsala.


klockan passera snart 9 hos er, alltså 02:00 hos mig.
jag ska upp tidigt!!! SÅ GODNATT
jag hörde rykten om 30-35 grader imorgon, HÅLL TUMMARNA!


Kommentarer
Postat av: Emelie L

Ey, jag skrev också om Jelly beans i min blogg idag. Vilket sammanträffande! Hoppas du får en fin hemresa.

2010-10-09 @ 18:02:58
URL: http://travelingseoul.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback